Avatar billede dingydog Nybegynder
06. januar 2007 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nyere grafikkort vs. ældre spil

Hej.

Jeg har et problem som jeg håber nogle vil hjælpe mig med??

Jeg har en bærbar pc af nyere dato, og bruger den dagligt som studie pc. Det er en Toshiba satellite m70 1,73 pentium 4, 1 gb ram og et ati radeon x600 se grafikkort.
Mit problem er, at min pc tilsyneladende ikke vil køre spil som er af lidt ældre dato (jeg kan bedst lide spil fra da jeg var dreng ;)). Eksempelvis: ´Starcraft + Theme Hospital.
I starcraft får en fejlmeddelelse om, at jeg skal køre 256 farver i indstillinger ved at højreklikke på skrivebordet... Men jeg kan kun vælge 16 bit og 32 bit?? jeg tror det er samme meddelelse jeg får ved Theme hospital: "Failed to initialize video res 256screen"
Altså er mit grafikkort "for godt"?? Jeg håber nogen kan hjælpe mig??
Avatar billede m_soender Nybegynder
06. januar 2007 - 17:22 #1
det er nok ikke dit grafikkort som er for god til spillet, nok mere problemet med at Windows XP ikke er vildt god til ældre spil..Prøv at søg efter dos-box på google. Der kan du køre dine spil under "DOS" tilstand. ellers kan du prøve at klikke på ikonet til spillet og vælge kompatibilitet og sætte den til windows 98 eller 95
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. januar 2007 - 17:41 #2
højreklik på exe filen og vælg egenskaber -> fanen kompabilitet

der kan du vælge hvilken farver spillet skal køre under ;)
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 17:46 #3
Prøv at sætte 'hardware accelleration' ned.
Avatar billede dingydog Nybegynder
06. januar 2007 - 18:48 #4
hej igen. jeg har prøvet at ændre kompatibiliteten, men problemet er stadig det samme... Jeg tror det er mit grafikkort, for på min kærestes pc som også har win xp kører det fint..
Tror I det kan væren noget med driverne??
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 20:07 #5
Har du prøvet mit forslag?
Avatar billede dingydog Nybegynder
06. januar 2007 - 20:14 #6
nej, ved ikke hvordan man gør..
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2007 - 22:31 #7
Jeg finder det ved at højreklikke på skrivebordet-egenskaber-indstillinger-avanceret-fejlfinding. Men om det er helt det samme hos dig ved jeg ikke - afhænger måske af grafikkortet.
Avatar billede nva Praktikant
09. januar 2007 - 10:24 #8
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.