Avatar billede sommer89 Praktikant
03. januar 2007 - 15:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pakke mapper i ZIP

Hej.

Jeg er ved at arbejde med et script, som kan oprette nogle mapper, som min ven skal bruge.

Vi har et textarea, hvor man skriver nogle navne på de mapper man vil have og seperatoren er linjeskift.

Hvordan kan jeg så få scriptet til at oprette mapperne i en ZIP fil ved hjælp af PHP ?
Avatar billede windcape Praktikant
03. januar 2007 - 15:39 #1
www.php.net/zip

Brug ZipArchive klassen, der er eksempler på siden. Kræver at jeres server har php_zip extensionen installeret.
Avatar billede sommer89 Praktikant
03. januar 2007 - 17:54 #2
Har kigget der, kan ikke helt få hjælp der
Avatar billede windcape Praktikant
03. januar 2007 - 19:51 #3
Så må du jo forklare hvilke dele du ikke kan finde ud af, fordi det er den ENESTE måde at gøre det på, og det bliver forklaret MEGET explicit på php.net
Avatar billede sommer89 Praktikant
04. januar 2007 - 14:12 #4
Jeg vil gerne
1) oprette en zip fil
2) i den zip fil skal der være en masse tomme mapper
Avatar billede windcape Praktikant
06. januar 2007 - 01:35 #5
og hvilken del af PHP.net beskriver ikke dette for dig? der er ingen funktion til at direkte oprette mapper, så du bliver bare nød til at snyde den med falske filer.

ZipArchive klassen er den ENESTE måde du kan gøre det på.
Avatar billede sommer89 Praktikant
07. januar 2007 - 00:27 #6
Kan ikke finde noget med "ZipArchive" derinde :)
Avatar billede windcape Praktikant
08. januar 2007 - 02:49 #7
jo ikke min skyld du bruger den danske php net :p Prøv den engelske udgave af siden, og du kan se eksempler.
Avatar billede sommer89 Praktikant
09. januar 2007 - 12:53 #8
Jeg bruger skam den engelske
Avatar billede windcape Praktikant
10. januar 2007 - 04:34 #9
Example 1. Create a Zip archive
<?php

$zip = new ZipArchive();
$filename = "./test112.zip";

if ($zip->open($filename, ZIPARCHIVE::CREATE)!==TRUE) {
  exit("cannot open <$filename>\n");
}

$zip->addFromString("testfilephp.txt" . time(), "#1 This is a test string added as testfilephp.txt.\n");
$zip->addFromString("testfilephp2.txt" . time(), "#2 This is a test string added as testfilephp2.txt.\n");
$zip->addFile($thisdir . "/too.php","/testfromfile.php");
echo "numfiles: " . $zip->numFiles . "\n";
echo "status:" . $zip->status . "\n";
$zip->close();
?>
Avatar billede windcape Praktikant
10. januar 2007 - 04:35 #10
hvordan var det du kunne overse det eksempel ?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2008 - 00:42 #11
Lidt sur sommer, og fandt du ud af noget windcape?