Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
03. januar 2007 - 09:09 Der er 5 kommentarer

OCR af matematik.

Er der nogen der har erfaring i brug af InftyReader (eller andet OCRprogram) til skanning af matematiske formler? Selv er jeg i gang med ovennævnte, men det kræver meget efterbearbejdning.
Peter
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2007 - 09:20 #1
Det har jeg dårlige erfaringer med, har prøvet omnipage pro og HP standard ocr program med meget lille succes.

Jeg er gået over til at bruge programmer som Derive, Matlab og Maple til at skrive formlerne i.
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
03. januar 2007 - 14:44 #2
Jeg har OmnipagePro og HP, samt FineReaderPro, men ingen af dem er gode til OCR af formler. Kan de programmer, du nævner, det? - eller er de blot (equation)editorer? Peter
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2007 - 15:38 #3
Det er equation editore PLUS at de ofte også kan regne, jeg har aldrig med succes kunne indscanne formler som tekst
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
03. januar 2007 - 18:28 #4
Det er netop indskanning af matematiske formler og OCR til LaTeX jeg arbejder med. Foreløbig har jeg fundet InftyReader fra inftyproject.org, som nogenlunde fungerer. Så hvis andre ved noget om emnet er jeg meget interesseret. Peter
Avatar billede hobz Nybegynder
11. januar 2007 - 15:48 #5
Jeg har for ikke så længe siden undersøgt samme emne, og er også kun frem til infty. Jeg har studeret nogle fora omhandlende OCR, men det lader ikke til at der er et program der kan oversætte formler til LaTeX endnu.