Avatar billede tbundgaard Nybegynder
23. maj 2001 - 22:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sæt \"StandardDataBaseMappe\" vha VBA

Hej

Hvordan sætter man de sted hvor Access kikker efter en database fil under VBA, eller hvordan man finder ud af hvilken sti den database man bruger har, så man kan få en \"forespørgelse\" til at aflever sit udtræk til \"Select * ...  INTO Test IN \'c:\\Sti\\TestDB.mdb\'
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. maj 2001 - 22:52 #1
dit nick ligner godt nok til forveksling, Tdaugaards !
23. maj 2001 - 23:26 #2
Det afhænger lidt af om du bruger Access 2000 eller Access 97! (Man skal altid huske at angive version!)

I Access 2000 kan du få stien til den aktuelle database ved at skrive:
CurrentProject.Path & \"\\\" & CurrentProject.Name

I Access 97 skal du spørge således:
dbengine(0)(0).Name

Hvis du hellere vil have StandardDatabaseMappen, så skal du spørge således:
Application.getOption(\"Default Database Directory\")

Denne opfører sig dog af og til lidt underligt. Hvis du har angivet den manuelt via Indstillingerne, så vil den bare returnere et punktum. Hvorimod hvis du sætter den vha VBA og derefter spørger på den igen, får du det rigtige svar !!!
(Du angiver værdien ved at skrive f.eks.: Application.SetOption \"Default Database Directory\", \"C:\\Dokumenter\")

/Thomas