Avatar billede naebet Nybegynder
02. januar 2007 - 15:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Multiple select oprette en post per select

Jeg har en form hvor man ud for sit navn kan bestille forskellige produkter. Jeg vil gerne gemme 3 poster i min tabel hvis der er valgt 3 produlter. altså person 1 bestiller vare 1, vare 3 og vare 5, i min tabel vil jeg gerne have 3 poster

  Navn      Vare
1 person 1  vare 1
2 person 1  vare 3
3 person 1  vare 5

Hvordan får jeg de 3 valg delt op på samme person i 3 poster??
Avatar billede zynzz Praktikant
02. januar 2007 - 16:03 #1
Hvorfor det?, hvis det var mig ville jeg lave et array med varene og implode() det array til databasen, når jeg så skulle hente dataen igen ville jeg bruge explode() og hente det ud som et array igen...

Men på det måde tror jeg du behøver at have 3 mysql forspørgelser... :)
Avatar billede naebet Nybegynder
02. januar 2007 - 18:53 #2
Fordi ikke alle vare dukker op på samme tid, og derfor skal man kunne kvitere for hver enkelt
Avatar billede zynzz Praktikant
02. januar 2007 - 21:08 #3
du kunne jo gøre som jeg skrev og så bruge denne SQL forspørgelse:

SELECT * FROM dintabel WHERE 'felt' LIKE 'det du vil have';
Avatar billede naebet Nybegynder
10. maj 2007 - 07:58 #4
ja det er en mulighed, ligger de et svar?
Avatar billede naebet Nybegynder
23. maj 2007 - 19:33 #5
ok jeg lukker