Avatar billede hedemann Nybegynder
28. december 2006 - 19:14 Der er 4 kommentarer

Problem med Remote Desktop

Jeg har tre pc’er – to stationære og en bærbar. Normalt bruger jeg Remote Desktop på den bærbare til at tage kontrol over de stationære pc’er – og det har fungeret fint indtil for nylig. Nu er der opstået et rigtig træls problem med den ene stationære.

Når RD benyttes fra den bærbare til den problem ramte pc, kommer der godt nok forbindelse, dvs. der skal indtastes password, og men så gå RD ”sort”, både på den bærbare og stationære. På den bærbare kan jeg afbryde RD, men på den stationære er eneste mulighed at genstarte pc’en.

Eneste fejlmeddelelse der kommer, er flg. i event loggen.

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: TermDD
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 50
Dato:  28-12-2006
Klokkeslæt:  00:42:58
Bruger:  Ikke tilgængelig
Computer: MRX
Beskrivelse:
RDP-protokolkomponenten X.224 fandt en fejl i protokol-streamen og har afbrudt forbindelsen til klienten.

Har søgt på nettet dog uden held, fandt dog lidt om Windows 2000 og NT.

Alle pc’erne Køre XP med SP2 og seneste MS opdateringer. Og den bærbare funger godt mod andre pc’er.

Er der nogle der har en ide til hvad der er årsagen?
Avatar billede allanrbo Nybegynder
28. december 2006 - 19:22 #1
Har du prøvet at slå windows firewall fra? tredjeparts firewalls som zonealarm?

Jeg havde nemlig lignende problem et tidspunkt, hvor jeg dog forsøgte på et noget mere kringlet setup. Det viste sig at være et problem med begrænsning af størrelserne på nogle pakker jeg kørte igennem en "tunnel"... Det er dog næppe det samme problem du har, hvis du bare forbinder direkte, men en forkert konfigureret firewall kunne dog godt skabe dette problem også!
Avatar billede hedemann Nybegynder
28. december 2006 - 20:03 #2
Det har jeg prøvet.....uden held
Avatar billede hedemann Nybegynder
03. januar 2007 - 14:02 #3
Er der slet ingen der har en ide?
Avatar billede hedemann Nybegynder
14. januar 2007 - 20:57 #4
??