Avatar billede mads1987 Nybegynder
27. december 2006 - 23:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hent info fra anden hjemmeside

Hvorledes henter jeg en info fra en anden hjemmeside?

Det kunne f.eks. være jeg gerne ville have 2 linie af en hjemmeside ind på min egen.

(skal bruge det internt)
Avatar billede simplus Nybegynder
28. december 2006 - 00:19 #1
det kommer an på hvor indholdet ligger !

MySQL database, variabel, cookies, session, ...?
Avatar billede allanrbo Nybegynder
28. december 2006 - 00:40 #2
Hvis jeg forstår dit spørgsmål, så er det nok tricks med fopen du vil lave. Se manualen her http://dk2.php.net/fopen

Det bliver noget i stil med

<?php

$contents = file_get_contents("http://www.eksperten.dk/");
$position = strpos($contents, "Velkommen til <b>Eksperten</b>");
echo 'udskriver nu de 100 bogstaver der starter ved "Velkommen til <b>Eksperten</b>":<br/><br/>';
echo substr($contents, $position, 100);

?>

(jeg bruger her file_get_contents, som bare er en genvej til fopen, fread, fclose på samme tid)
Avatar billede mads1987 Nybegynder
28. december 2006 - 00:48 #3
Er det muligt at få den til at tage første linie (eller ind til første <br>) i stedet for de første 100 bogstaver?
Avatar billede mads1987 Nybegynder
28. december 2006 - 00:50 #4
Eller sagt på en anden måde. Er det muligt at få den til at stoppe ved næste <br>, i stedet for at guffe alle 100 bogstaver. Det gør den når jeg gør følgende:

<?php

$contents = file_get_contents("http://www.eksperten.dk/");
$position = strpos($contents, "<br>");
echo substr($contents, $position, 100);

?>
Avatar billede allanrbo Nybegynder
28. december 2006 - 02:00 #5
se i manualen omkring strpos og substr og se hvad de gør, så burde det kunne lade sig gøre
Avatar billede dcheng Novice
28. december 2006 - 10:43 #6
du kunne jo dele den ved <br> også tage første del... ?

$newcontent = explode($contents);
echo $newcontent[0];
Avatar billede dcheng Novice
28. december 2006 - 10:44 #7
Naturligvis:

$newcontent = explode("<br>",$contents);
echo $newcontent[0];
Avatar billede mads1987 Nybegynder
28. december 2006 - 13:04 #8
Tak for hjælpen, jeg fandt explode mest nyttigt til mit formål.