Avatar billede c-sharp Nybegynder
27. december 2006 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sitemappath

Jeg skal have lavet "brødkrummer" på mit site, derfor havde jeg tænkt mig at prøve at bruge sitemappath til dette.

Min side består af en menu med nogle alm. indholdssider styret af et cms, derudover er der også et produkt modul som viser nogle produkter som er inddelt under diverse kategorier. min sitemappath skulle gerne kunne bruges over hele sitet. Nogen der kan hjælpe mig igang?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. december 2006 - 00:40 #1
Den bedste løsning er nok at lave din egen SiteMapProvider, som inkluderer CMS sider og produkt-sider, og så bare benytte den indbyggede SiteMapPath kontrol til at vise breadcrumbs.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
28. december 2006 - 07:53 #2
Hej dj_uncas tak for din kommentar.

Har du et eksempel på at lave en SiteMapProvider?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. december 2006 - 13:53 #3
Det er forholdsvist ligetil:

1. Lav en klasse der nedarver fra SiteMapProvider

2. Implementer/overskriv de nødvendige metoder
  (Se evt. her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178431.aspx)

3. Læg en reference til din provider i web.config:
<siteMap enabled="true" defaultProvider="CmsSiteMapProvider">
  <providers>
    <clear/>
    <add name="CmsSiteMapProvider" type="MitNamespace.CmsSiteMapProvider, MinAssembly" />
  </providers>
</siteMap>

Til sidst fandt jeg lige en gennemgang af provider arkitekturen i ASP.NET, med et eksempel på en SiteMapProvider:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa479320.aspx
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. december 2006 - 13:54 #4
Herefter kan du bare benytte den statisk implementerede version af SiteMap:

SiteMapNode currentPage = SiteMap.CurrentNode;
Avatar billede c-sharp Nybegynder
03. januar 2007 - 20:27 #5
Mange tak for hjælpen!! smid et svar så er der point...
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
04. januar 2007 - 12:29 #6
All right..