Avatar billede asboas Nybegynder
23. december 2006 - 08:49 Der er 5 kommentarer

Tilføj en værdi

Hej Folkens...

Så er der lige et lille spørgsmål igen... Kan man tilføje et felt i et "rullegardin" en værdi... Det vil sige, hvis jeg har valgt det ene punkt i menuen har den (skjult) værdi 1 og en anden har så 2...

Med andre ord... er der en måde at skrive...

if value=test then total+1
if value=test2 then total+2
ect.. ?
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
23. december 2006 - 11:14 #1
<?php
if ($_POST['dropdown']){
  $total += $_POST['dropdown'];
}
?>
<select name="dropdown">
<option value="1">Værdi 1</option>
<option value="2">Værdi 2</option>
</select>

Er det sådan noget du leder efter????
Avatar billede windcape Praktikant
23. december 2006 - 12:16 #2
<?php
if(isset($_POST['dropdown'])){
  $total += $_POST['dropdown'];
}
?>

Er den korrekte måde at skrive det på. Hvis du ikke bruger isset (eller empty) til at checke om din key i POST superglobalen er sat, så vil den lave en E_NOTICE. Man kan ligeså godt gøre det rigtig , også selvom ens error-reporting er sat dumt lavt.
Avatar billede asboas Nybegynder
23. december 2006 - 15:44 #3
Det er tæt på at være sådan noget jeg mener... Der står bare ikke en værdi i dropdown menuen... men en tekst f.eks.

- I dag er det fredag (Tekst1)
- I morgen er det lørdag (Tekst 2)

Hvis man så vælger tekst 2 skal der skrives en værdi på lad os bare sige 2 til en total værdi... Når man så har valgt for alle punkter kan man se hvad totalværdien er for hele siden...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
24. december 2006 - 15:09 #4
Jo men så skal du jo bare gøre sådan:

<select name="dropdown">
<option value="2">I dag er det fredag</option>
<option value="3">I morgen er det lørdag</option>
</select>
Avatar billede asboas Nybegynder
18. februar 2007 - 12:18 #5
Undskyld at der er gået så lang tid... men det gik lige op for mig, at du ikke havde skrevet som et svar... Smider du lige sådan et mikkel så jeg kan sende point den rigtige vej...