Avatar billede simsen Mester
22. december 2006 - 20:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Understregning ved link forsvinder ikke

Hej,

Jeg er næsten drevet til vanvid...... Understregningen ved link forsvinder gerne i IE men ikke i Firefox - og jeg har altså sat synes jeg alt efterhånden, så der ikke er nogen border og text-decoration = none

Koden jeg har lavet ser ud som følgende:

<td runat="server" id="menubuttonFrontpage" style="width: 136px; background-image: url(images/button.gif); text-align: center; border-style: none; vertical-align: top; text-decoration: none">
                                            <asp:HyperLink runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx" BorderStyle="none" BorderWidth="0px"><div runat="server" id="divFrontpage" style="text-decoration: none; border-style: none; border-width: 0px"><asp:Label ID="lblFrontpage" runat="server" Text="Forside" Font-Size="10pt" BorderStyle="none"></asp:Label></div></asp:HyperLink></td>

Koden som den ser ud i Firefox:

<td id="ctl00_menubuttonFrontpage" style="width:136px;background-image:url(images/button.gif);text-align:center;border-style:none;vertical-align:top;text-decoration:none;background-color:#005B7F                                          ;">
                                            <a href="Default.aspx" style="display:inline-block;border-width:0px;border-style:None;"><div id="ctl00_divFrontpage" style="text-decoration:none;border-style:none;border-width:0px;color:#ffffff                                          ;"><span id="ctl00_lblFrontpage" style="display:inline-block;border-style:None;font-size:10pt;">Forside</span></div></a></td>

Nogen der er søde og fortælle mig, hvordan jeg får den understregning væk i Firefox også?

mvh
simsen :-)
Avatar billede windcape Praktikant
22. december 2006 - 20:12 #1
Du har sat text-decoration: none på dit <td> element, ikke på dit <a> element... hvilket er forkert :-)
Avatar billede windcape Praktikant
22. december 2006 - 20:15 #2
<asp:HyperLink runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx" BorderStyle="none" BorderWidth="0px" stlye="text-decoration: none;">
Avatar billede windcape Praktikant
22. december 2006 - 20:16 #3
tastefejl ;)

<asp:HyperLink runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx" BorderStyle="none" BorderWidth="0px" style="text-decoration: none;">
Avatar billede kalp Novice
22. december 2006 - 20:19 #4
Er enig med wincape... men ville nok sætte det her

<span id="ctl00_lblFrontpage" style="display:inline-block;border-style:None;font-size:10pt;text-decoration: none;">Forside</span></div></a></td>

Hvis ikke så mener altid man skal afslutte med ; hvis der bliver sat mere end én ting i in-line styling.. så skal du rette det du selv havde lavet til

<td runat="server" id="menubuttonFrontpage" style="width: 136px; background-image: url(images/button.gif); text-align: center; border-style: none; vertical-align: top; text-decoration: none;">
<asp:HyperLink runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx" BorderStyle="none" BorderWidth="0px"><div runat="server" id="divFrontpage" style="text-decoration: none; border-style: none; border-width: 0px;"><asp:Label ID="lblFrontpage" runat="server" Text="Forside" Font-Size="10pt" BorderStyle="none"></asp:Label></div></asp:HyperLink></td>
Avatar billede windcape Praktikant
22. december 2006 - 20:20 #5
Derudover vil jeg fraråde inline styles (altså at bruge style="" direkte) og anbefale at du bruger CSS istedet. Bare brug nogle IKKE auto-genereret IDs , så er det nemt nok.
Avatar billede windcape Praktikant
22. december 2006 - 20:22 #6
kalp du har jo stadig text-decoration: none; på f.eks. TD elementet , hvilket jo ikke gør særlig meget, medmindre resten af tabellen har en overordnet style som giver dem f.eks. underline på :-)
Avatar billede simsen Mester
22. december 2006 - 20:29 #7
hmmmmmm

Jeg troede ikke, man kunne sætte style på et asp:HyperLink - Intellisense foreslår det nemlig ikke.....men jeg tog så fejl :-)

Jeg takker for hjælpen....

mvh
simsen :-)
Avatar billede kalp Novice
22. december 2006 - 20:30 #8
man kan ikke altid stole på intellisense:)
Avatar billede simsen Mester
22. december 2006 - 20:31 #9
windcape

Nu har jeg brugt style, fordi det kun lige forekommer der. Ellers ja - er altså storforbruger er css

Og nu skal jeg så have rydder op i mine styles...... og alt muligt andet jeg har forsøgt *GG*

mvh
simsen :-)
Avatar billede windcape Praktikant
23. december 2006 - 00:27 #10
godt godt :-)

Og tak for points.