Avatar billede lars36 Nybegynder
20. december 2006 - 10:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søge funktion- har lavet nogle søge felter men man skal skrive

Hej

jeg har lavet disse søge fleter, men man skal skrive hele ordet for at den finder posten....kan man ikke lave så den finder posten på dele af ordet....

feks.  søg: la

resultat : lars

Her er koden til funktionen jeg bruger:

Dim SQLStr As String
    SQLStr = GetFilter(F)
    If Len(SQLStr) = 0 Then
        F.FilterOn = False
    Else
        F.Filter = SQLStr
        F.FilterOn = True
        If F.RecordsetClone.RecordCount = 0 Then
            MsgBox "Der er ingen poster, som opfylder kriteriet!", vbInformation, "Ingen poster!"
        End If

mv

Lars

End Function
Avatar billede sidewinder Nybegynder
20. december 2006 - 10:28 #1
Kender du ikke funktionen LIKE?
Avatar billede mugs Novice
20. december 2006 - 10:30 #2
Se på Thomas Jepsen's hjemmeside makeiteasy.dk, der er en fremragende dynamisk Søge- og filtreringsfunktion med Like. Den er nem at implementere i din egen db.
Avatar billede lars36 Nybegynder
20. december 2006 - 10:44 #3
Har i mellemtiden funde ud af det....