Avatar billede gylling Juniormester
18. december 2006 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dataadgangsside forbindelsen til db

Jeg har lavet en dataadgangsside som jeg ikke kan få til at virke. Hvis jeg indtaster stien til en lokal db så virker den men når jeg ændre den til webserver virker det ikke.

Database ligger www.*.dk/tilmeldning/fpdb/database1.mdb

Når jeg har ændret adresse til overnævet få jeg at vide at filenavn er ugyldigt.
Hvad gør jeg forkert
Avatar billede hermanlaksko Nybegynder
18. december 2006 - 12:29 #1
Har du undersøgt at din udbyder understøtter mdb - ellers er en oplagt mulighed MySql
Avatar billede gylling Juniormester
18. december 2006 - 14:09 #2
Det gør den
Avatar billede fdata Forsker
21. december 2006 - 00:18 #3
Det kan man vist ikke. Du kan ikke linke direkte til web.
Hvis du uploader din base skal referencen jo ikke være til en web-adresse; men til drevet på serveren, altså den mappe, som din udbyder tillader db i - fuldstændig som du gør med din lokale db.
Avatar billede gylling Juniormester
21. december 2006 - 12:24 #4
>fdata jeg ved godt hvordan jeg forbinder på min lokal db. men hvad skal jeg skrive på webben når den db ligger i mappen webstedet hedder www.nemdata.dk/Tilmelding og db ligger i mappen fpdb så hvad skal forbindelsen hedde?
Avatar billede fdata Forsker
21. december 2006 - 21:46 #5
Hm. Taler vi forbi hinanden?
Jeg har lige testet det.
Jeg dannede en dataadgangsside i samme mappe som basen. I koden ser man: Data Source=C:\Dokumenter ....\db1.mdb.
Så fjernede jeg alt det lokale, så jeg kun havde Data Source=db1.mdb og det kører fint.
Det burde vel også virke på web. Eller?
Avatar billede gylling Juniormester
21. december 2006 - 23:07 #6
Nu har jeg prøvet med Source=database1.mdb og med Source=fpdb/database1.mdb og for samme fejl "Dataprovideren kunne ikke initialiseres" og for at vide at Filnavet er ugyldiget
Avatar billede gylling Juniormester
16. januar 2007 - 12:04 #7
lukker