Avatar billede conehead Nybegynder
18. december 2006 - 09:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parameter er for lang!

Jeg sender en parameter med til en Javascript-funktion. Parameteren er HTML-kode som jeg ønsker vist i et tooltip. Der er dog problemer, når denne parameter bliver for lang, da dette introducerer linieskift i den genererede html.

Det skal siges at jeg dynamisk registrerer denne parameter og funktionen fra ASP.NET vha Attributes.Add("onmouseover", "ShowTooltip('" + tooltip + "');");

Så måske er jeg i den gale kategori...

EKS:
<tr onmouseover="ShowTooltip('&lt;table cellpadding=&quot;0&quot; cellspacing=&quot;0&quot; >&lt;tr class=&quot;tooltipHeaderRow&quot; >&lt;th >Test&lt;/th >&lt;/tr >&lt;tr class=&quot;tooltipDataRow&quot; >&lt;td >Test&lt;/td >&lt;/tr >&lt;tr class=&quot;tooltipHeaderRow&quot; >&lt;th >Beskrivelse&lt;/th >&lt;/tr >&lt;tr class=&quot;tooltipDataRow&quot; >&lt;td >Dette er en test&lt;/td >&lt;/tr >&lt;/table >');" onmouseout="HideTooltip();"><td>1</td></tr>
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2006 - 12:54 #1
<ole>

Det kan ikke være fordi, strengen er for lang ... det må skyldes noget i dit script. I øvrigt virker fremgangsmåden oldnordisk  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede conehead Nybegynder
18. december 2006 - 13:07 #2
ok længde er ikke problemet, men jeg kan se, at ASP.NET nogel gange generer "onmouseover" scriptet i flere linier. Hver gang dette er tilfældet får jeg en fejl.

Hvad mener du i øvrigt med oldnordisk og hvordan vil du så gøre det?
Avatar billede conehead Nybegynder
18. december 2006 - 13:47 #3
Nå, nu fandt jeg ud af at udover det linieskift som ASP.NEt introducerer, så var der indført et linieskift i den streng, jeg viser i mit tooltip. Dette er kilden til problemet og tog 10 sek at løse, men flere timer at finde ud af....

lukker
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2006 - 13:55 #4
Det HTML, du indsætter via scriptet, er fra slutningen af forrige årtusinde - og så er HTML-entities ikke valide i JS. Hvis de virker, skyldes det browser-bugs. I det hele taget ligner det 'skod-kode' ... undskyld udtrykket  =)

- derfor 'oldnordisk'  ;o)
Avatar billede conehead Nybegynder
19. december 2006 - 11:30 #5
det er jo bare en standard tabel....udover html entities, så jeg kan ikke rigtig se hvad du mener
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2006 - 13:09 #6
Ja, det er netop, hvad det er - og som sagt er HTML-entities invalide i JavaScript (utroligt, hvis de virker i nogen somhelst browser) - og dels lægger man jo idag den slags kode i et centralt script. Ikke mindst idag, hvor SEO betyder så meget, er det at skyde sig selv i foden at fylde sin side op med den slags indholdsmæssige 'ligegyldigheder'  =)