Avatar billede crazybrain Nybegynder
17. december 2006 - 10:59 Der er 1 kommentar

Definer søjlebredde i tabeller i LaTeX

Hey Hey...

Har lidt bøvl med latex.. Vil gerne definere bredden af de enkelte søjler i en tabel i latex.. Men syns ikke helt jeg kan finde en god kommando.. Har fundet en der hedder f.eks p{3cm}, men der bliver skidtet venstrestillet hver gang..

Mvh
Mark
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2006 - 14:51 #1
så må du jo sige hvad det er du vil have is tedet for venstre justering.

anvend pakken array eller klassen memoir (som har array indbygget)

hvis du ønsker teksten centreret kan du i stedet for p{3cm} anvende

>{\centering}p{3cm}

BTW: hvis søjlen er den sidste så skal du anvende

>{\centering\arraybackslash}p{3cm}

idet \centering laver om på \\ og i tabeller betyder \\ ikke ny linie, men ny række, så \arraybackslash sørger for at fikse dette.

Se desuden min latex bog (tror ikke man må reklamere her, men du kan jo google efter latex bog i to ord. Kig på den seneste beta af 3. udgave.

/daleif