Avatar billede per_f Novice
15. december 2006 - 07:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

_visible forvirring

jeg er total novice, så jeg er temmelig mystificeret over følgende:
på et MovieClip har en lagt et script der skal få mit movieclip til at være inaktivt til at starte med, og ved et tryk på en knap (<Left> i dette tilfælde), skal det blive aktivt/synligt. men det virker ikke. men derimod virker det hvis jeg bytter om på "1" og "0", så kan jeg gå fra synlig til usynlig. det giver for mig ingen mening, men måske overser jeg noget?
her er koden, som jo burde være simpel;

onClipEvent (load) {
    this._visible = 0;
}
on (keyPress "<Left>") {
    this._visible = 1;
}
Avatar billede jboy1402 Nybegynder
15. december 2006 - 10:04 #1
den korrekte syntax er this._visible = true; og this._visible = false;
Avatar billede per_f Novice
15. december 2006 - 17:28 #2
hmmm, det har den samme virkning, jeg kan gå fra synlig til usynlig, men ikke fra usynlig til synlig...
Avatar billede jboy1402 Nybegynder
15. december 2006 - 19:52 #3
Hmm...
Hvad sker der hvis du gøre således?

onClipEvent (load) {
    this._visible = 0;
}
on (keyPress "<Left>") {
    this._visible = 1;
}
on (keyPress "<Right>") {
    this._visible = 0;
}
Avatar billede per_f Novice
15. december 2006 - 21:35 #4
først, tak fordi du gider. dernæst, den vil stadig kun gå fra synlig til usynlig...hvis jeg starter med "1", så kan jeg slukke den, men ikke for den tilbage igen, på trods af;

on (keyPress "<Left>") {
    this._visible = 1;
}

koden skal ligge på selve movieClip'et, ik?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2006 - 00:53 #5
Jo koden skal lægge på selve movieclip'et.
Hvis det er kan du prøve at smide det online, så vi kan se det, enten så vi kan downloade .fla'en eller vi kan se .swf'en
Avatar billede per_f Novice
16. maj 2016 - 17:46 #6
jeg skal bare lukke senne tråd:)