Avatar billede ingolf Nybegynder
14. december 2006 - 16:50 Der er 5 kommentarer

Ændring i felt på formular vises ikke på udskrift

Jeg har konstateret at ændringer jeg foretager i et felt på en formular ikke umiddelbart kan ses på en udskrift der aktiveres fra udskriftsknap på formularsiden, hvis ikke man går helt ud af posten og går ind i samme post igen.

Vi ønsker ikke at forlade posten i den formular vi er inde i før vi aktiverer udskriften fra knappen.

Så hvordan sikrer vi at ændringen vises i udskriften?
Avatar billede hermanlaksko Nybegynder
14. december 2006 - 17:35 #1
Inden du kalder din udskrift tilføj denne linie:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Avatar billede mugs Novice
14. december 2006 - 17:40 #2
Eller:
Me.Requery

Eller:
Me.Refresh
Avatar billede hermanlaksko Nybegynder
14. december 2006 - 17:51 #3
Hvis du kører en requery sættes din form tilbage til første record... her kan du så naturligvis finde fremtil den org. record igen, men med DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord skrives recorden til basen og du bliver ... om man så må sige hvor du er.
Avatar billede ingolf Nybegynder
15. december 2006 - 16:49 #4
hermanlaksko og mugs
Jeg skal lige have lidt tid at arbejde med forslagene inden der gives points.
Avatar billede ingolf Nybegynder
27. december 2006 - 22:46 #5
hermanlaksko og mugs
Denne gang må jeg desværre pege tommelen nedad.
Jeg har valgt at bruge Shift+Enter i stedet for. Men fortvivl ikke, der kommer andre spørgsmål.