Avatar billede flashback83 Nybegynder
12. december 2006 - 14:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

refresh parent frame

Jeg har et log-ind system, som ligger i en iframe. Det virker fint og Session bliver sat, som den skal, men da _parent vinduet ikke refreshes, kommer de ekstra links i menuen ikke frem.

Jeg har fundet header(location: url) , men hvordan får jeg den til at refreshe hele vinduet i stedet for kun den aktuelle iframe?
Rasmus
Avatar billede monkeysee Nybegynder
12. december 2006 - 15:04 #1
Du bliver nødt til at tilgå vinduet med clientside kode (læs:javascript), for eksempel ved at skrive "parent.location.href='xxx.html'". Server-side kode kan ikke opfriske et frameset.
Avatar billede monkeysee Nybegynder
12. december 2006 - 15:05 #2
Eller "top.location.href", da du jo skrev *hele vinduet*
Avatar billede flashback83 Nybegynder
12. december 2006 - 15:18 #3
Jeg er bestemt ikke haj til JavaScript.
Hvis jeg skriver
<?php
if(condition)
  {
    echo "<script type='text/javascript'> parent.location.href='xxx.html'</script>";
  }
?>

Vil det så refreshe siden med det samme, hvis PHP-betingelsen er opfyldt?