Avatar billede maf01 Nybegynder
12. december 2006 - 11:57 Der er 13 kommentarer

bat fil med flere specielle kald

Hej.
Nogle der kan hjælpe mig med at kode denne.:

Jeg skal have den til at tjekke op på et bestemt indhold et bestemt mappe.

Mappenavn : C:\Program Files\test\Logs
I denne mappe generer den disse txt filer som vist med dato m.m
20061211142908.txt
20061212071229.txt

Jeg skal have den til at tjekke på dette indhold : "signature update"

Når den fanger dette indhold, skal den sætte et windows job igang.: c:\windows\tasks\test.job

Problemet er at jeg skal kunne få den til at kun tjekke på nye filer siden sidst den blev kørt. DVS. 20061212071229.txt skal der ikke tjekkes på igen, men derimod hvis der kommer en "nyere"

Essensen er at der i logfilerne er denne unikke identifier, når der er kommet en signatur update og derfor skal køre et job derefter.

Om det så er smartest jeg har et job kørende hele tiden.. der kalder denne bat fil.. eller at jeg bygger et der går ind og tjekker på disse ændringer i denne mappe, for først der at køre dette test.job.

Håber der er nogle der kan give gode råd og hjælp. :-)
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 12:08 #1
er 20061211142908.txt tom, hvis der ikke står "signature update" i den?
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 12:14 #2
er det ok at flytte logfilerne til et andet directory hvis de er blevet scannet?
Avatar billede maf01 Nybegynder
12. december 2006 - 12:18 #3
*.txt filerne er ikke tomme uanset hvad..
Ja.. det kan være et alternativ at lægge dem ned i C:\Program Files\test\Logs\arkiv ??
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 13:28 #4
sidder og kigger på det. Er ikke hardcore batch-haj, men er da kommet et stykke. Synes dog det er en sjov udfordring :-)
Avatar billede maf01 Nybegynder
12. december 2006 - 13:39 #5
lyder godt..
Avatar billede jakobarvad Nybegynder
12. december 2006 - 13:51 #6
evt. lav en tjek-fil der indeholder de filer du allerede har "scannet" således at findes filen i denne tjek-fil skal den ikke "scannes"
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 13:57 #7
her er et foreløbigt resultat. Der er PT ikke taget korrekt højde for hvis der er flere filer der starter 200, men jeg kigger på det.
Hvis nogen kan skrive det kortere, er jeg meget intereseret :-)

@echo off
:beginning

if EXIST 200* goto FILEFOUND
echo No file found - exiting

goto end

:FILEFOUND
echo File is found
dir /B 200*
echo.
echo Copying file to tmpfile
echo.
copy 200* tmpfile>NUL
echo.
echo STATUS:
find "signature" tmpfile>NUL

IF ERRORLEVEL 1 GOTO NOSIGNATURE
IF ERRORLEVEL 0 GOTO RUNJOB

:NOSIGNATURE
Echo "Signature" not found
echo.
echo Moving logfile to archive
move 200* oldlogs>NUL

goto end

:RUNJOB
Echo "Signature" found!
REM del runjobtmp
echo.
echo Moving logfile to archive
move 200* oldlogs\>NUL
Echo.
Echo RUNNING JOB
REM *** PUT JOB HERE*

:end
del tmpfile>NUL
if EXIST 200* goto beginning
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 13:58 #8
(linien med "REM del runjobtmp" kan bare slettes) :-)
Avatar billede frewald Nybegynder
12. december 2006 - 14:02 #9
hmm umiddelbart vil det virke også med flere 200* filer i directoriet. Men hvis logfilerne er store (og flere af dem), kan "copy 200* tmpfile" måske tage lidt tid.
Og der må ikke være andre filer der hedder noget med 200* i directoriet :-) Alt. kan "200*" udskiftes med "200???????????.txt"
Avatar billede maf01 Nybegynder
13. december 2006 - 11:36 #10
Jeg har ikke rigtig kunne få det til at virke.. jeg er strandet ved at jeg ikke kan køre et schedule task via min bat fil.
Opretter et seperat sp. til netop det.
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 11:39 #11
Du skal vel schedule bat-filen? Eller har jeg misforstået noget?
I batchfilen skal du så naturligvis køre selve jobet med at updatere signaturfilen
Avatar billede frewald Nybegynder
18. december 2006 - 10:42 #12
hej maf01. Hvordan går projektet?
Avatar billede maf01 Nybegynder
19. januar 2009 - 10:18 #13
Frewald
Har været væk i lang tid som du nok kan se..
Kan du ikke smide et svar..
Projektet blev løst bla. via noget af dit skriv.. ;-)