Avatar billede rytme_1 Nybegynder
11. december 2006 - 11:52 Der er 7 kommentarer

Go to implementation VS 2005, C#

Hej,

er der ikke andre end mig der savner en "Go to implementation" i MS Visual Studio 2005, C#. Jeg tænker på et short cut á la "Go to definition".

Findes det nogen steder ???
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. december 2006 - 12:06 #1
Hvis du f.eks står på et metodenavn med musen, kan du højreklikke og vælge go to definition.
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
11. december 2006 - 12:23 #2
Korrekt, men hvis metoden er defineret i et interface, kommer jeg til dette, men jeg ønsker egentlig at se implementationen af metoden.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. december 2006 - 12:28 #3
Når du kommer til interface metoden, kan du højreklikkepå den og vælge Find all references - så får du alle de steder det metode navn er i koden. Et af disse må så være selve implementationen.

Man kan så vidt jeg ved ikke komme direkte til en metode, som implementeret via et interface - VS ved jo ikke hvilken implementation den skal tage (selvom du kun har én).
Avatar billede bulgroz Nybegynder
11. december 2006 - 12:43 #4
Prøv også: View - Code Definition Window, hvilket er en ret fiks feature
Avatar billede rytme_1 Nybegynder
11. december 2006 - 12:53 #5
Jeg kan godt finde implementationen ved "Find all references", men det ville være dejligt at kunne gå direkte til implementationen direkte, og i tilfælde af flere implementationer af metoden få en liste over metoderne.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. december 2006 - 13:00 #6
Jep - det kunne være dejligt - så du kan jo lige lave sådan et plugin til mig ;)
Avatar billede md_craig Nybegynder
11. december 2006 - 23:42 #7
Vil faktisk være uenig i at det ville være rart at du kunne gå til implementationen direkte for så gør du et eller andet forkert...

Hvis du har noget du har implementeret via et interface, og du et sted så definere et object til at være den type... så bør den aldrig hoppe til der hvor du har implementeret interfacet... det vil efter min mening være direkte forkert og i strid med din kode...

Go to definition -> Find all references må være den korrekte måde at gøre det på...

For definitionen er nu en gang den der står i dit interface... og aldrig den der står i den klasse hvor du måske har implementeret det... så bliver du nød til at referere direkte til den klasse istedet for til dit interface...

Hvad der kunne være rart var en mere sofisticeret code browser, lad os digte den til at være "Get Definition Information"... eller noget lignende...

Der så havde nogle forskellige "views"...
- en lille box eller noget der viste hvor den var defineret
- En der viste alle steder den blev kaldt fra
- En der viste alle overrides/Implementationer af den
- Evt. et view der viste alt hvad den kaldte

Dog vil især den sidste funktion være rimelig tung...
Men pointen er en codebrowser der gør at man ikke skal igennem 2 steps for at finde hvad man vil...