Avatar billede xing Novice
11. december 2006 - 02:09 Der er 1 løsning

ret index på table

Jeg har en table med følgende rækkefølge

[id], [navn], [dato], [postnr], [adresse], [by]

Hvordan for jeg sat COLUMN [adresse] frem før [postnr] så det bliver

[id], [navn], [dato], [adresse], [postnr], [by]
Avatar billede xing Novice
11. december 2006 - 06:36 #1
Har lige læst følgene svar

No , You cant change the column position using ALTER table statement. The
only solution is:-

1. Create a new table with new structure with identity property
2. Insert data into the new table from actual table (Execlude the col1 which
is identiy)

insert into new_table(col2,col3...coln) select col1,col2,col3...coln from
actual_table

3. Generate Script for indexes and dependant objects
4. Verify all the data are moved successfully
5. Drop the actual table
6. Rename the new_table to actual table using (sp_rename new_table,
actual_table)
7. Create the index in the table (execute the script generated in step-3)

her

http://www.webservertalk.com/message235154.html