Avatar billede daxthevaks Nybegynder
08. december 2006 - 12:59 Der er 5 kommentarer

DDR2 ram til ASRock 775DUAL-VSTA

Ja som sagt hvad for nogle ram til ASRock 775DUAL-VSTA bundkort ?
Altså jeg ved det skal være

DIMM 240-pin
DDR II
667 MHz / PC2-5300

Mit spørgsmål er bare hvad for en CL (Cas latency) det skal være ?
Og om det understøtter ECC ?
Og til sidst hvor meget hurtigere Dual Channel Ram er end hvis jeg bare køber en på 1 Gb Så jeg senere kan købe en mere.
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. december 2006 - 13:10 #1
Hastigheden på dual channel er teoretisk, men giver en ganske fin forbedring da buffer lageret bliver bedre.

Jeg vil anbefale disse http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230534
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. december 2006 - 13:13 #2
Understøttet RAM-integritetskon Ikke-paritet, ECC
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. december 2006 - 13:20 #3
Du har mulighed for begge dele. Det står også i din manual
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
08. december 2006 - 16:19 #4
Dem du har linket til er nu godt nok PC2-6400CL4 og bundkortet går vist kun op til pc2-5300 Så sker der noget ved det ?
Og jeg har stadig ik helt forstået det med CL4 eller CL5 (Cas latency)
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. december 2006 - 16:49 #5
Det sker der intet ved.

CL, CAS Latency, er udtryk for hvor hurtig (Timing) RAM er til at reagere og være klar til at udføre/modtage næste instruktion i forhold til bundkortets frekvens.