Avatar billede codemode Nybegynder
07. december 2006 - 16:38 Der er 1 kommentar

Inkludering af CSS i en XSL fil - Virker kun halvt!

Kort beskrivelse:
Jeg har en XML fil (ikke lavet af mig) som jeg skal faa tilpasse ind i med XSL og CSS saa det ligner de resterende XHTML sider...

Underligt virker en del af CSS'en helt normalt, det indsaetter en bagrund og aendrer skrifttypen - men alt placerings koden som er beskrevet saaledes (og virker perfekt paa alle andre sider):

#center
    {
        top: 300;
        margin: 300 auto;
        padding: 10;
        width: 700;
        text-align: left;
        background-image: url(bg.jpg);
        background-repeat: no-repeat;
        background-position: bottom;
    }

#textstuff
    {
        position: relative;
        left: 60;
        width: 560;
    }

Er der noget med at # angivede CSS ikke virker eller saadan noget? Synes jeg har forsogt alt...
Koden fra XSL dokumentet ser saadan ud:

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet type="text/css" href="tehxslstyle.css" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:xalan="http://xml.apache.org/xalan" version="1.0" >
    <xsl:output method="html" indent="yes" xalan:indent-amount="1" />

    <xsl:template match="vov">
        <html>
            <head><title>Jon "Jay" Christiansen's webpages for Coursework @ Webpublishing Autumn 2006</title></head>
            <link rel="stylesheet" href="tehxslstyle.css" type="text/css" />
            <body>

                <div id="center">

                    <div class="textstuff">
                        <h3><strong>Assignment E</strong></h3>
                        <p><div align="center">
                        <table id="center" align="center" size="700" style="color:red;"><tr>
                        <ul>
                            <xsl:apply-templates select="document('bbc.xml')" />
                        </ul>
                        </tr>
                        </table></div>
                        </p>

                        <p><a href="index2.html">Back to index...</a></p>
                    <!--</div>-->

                <div id="bottom">
                    Made by Jon "Jay" Christiansen
                </div>
                "This content / article is from BBC News / BBC Sport/ the BBC News website / the BBC Sport website / bbc.co.uk"<br />
                All information concerning RSS feeds from the BBC website is covered by copyright laws - more information here: <a href="http://news.bbc.co.uk/1/hi/help/rss/4498287.stm" target="_blank">BBC Standard License terms</a>

                  </body>
            </html>
      </xsl:template>

    <xsl:template match="//item/title">
            <p>
            <li><xsl:value-of select="." /></li>
            </p>
      </xsl:template>
    <xsl:template match="//item/description">
            <p>
            <em><xsl:value-of select="." /></em>
            </p>
      </xsl:template>

</xsl:stylesheet>

Alt hjaelp vil vaere meget appriciated!
Avatar billede codemode Nybegynder
07. december 2006 - 21:09 #1
nevermind siden ingen gad svare saa fandt jeg ud af det til sidst... Men til folk som fremtidigt skulle have samme problem:
Der mangler px (for pixels) efter positions vaerdierne i css filen, derfor det ikke virkede! XML filer er som bekendt mere strikse med strukturen saa husk det her...