Avatar billede ktolbod Nybegynder
07. december 2006 - 08:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

onRelease = function

Hej,
Jeg looper et xml document igennem og for hver loop bruger jeg attachtmovieclip til at loade et movieclip hvori jeg efterfølgende loader en thumbnail i.
Mit problem er bare hvordan jeg får smit et onrelease event på alle de attachede instancer af movieclippet?

Umiddelbart ville jeg mene at det var noget i stil med:

  _root.matrix["thumb_1"].onRelease = function() {
    Trace("YEAHHHH!");
  );

Men jeg kan ikke rigtig fange onRelease???
Nogen som kender løsningen?

På forhånd tak
Avatar billede andersbro Nybegynder
07. december 2006 - 08:49 #1
Når man loader et billede ind i et movieclip fjernes de events, der var knyttet til movieclip'et. Du skal derfor lægge events på ved onLoadInit(), dvs. lave en loadListener:

http://livedocs.macromedia.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00002545.html
Avatar billede andersbro Nybegynder
07. december 2006 - 08:54 #2
Hov, måske mente du i virkeligheden mere noget med at loope:

for (i=0; i<noOfThumbs; i++){
    _root.matrix["thumb"+i].onRelease = function() {
        Trace("YEAHHHH!");
    );
}
Avatar billede ktolbod Nybegynder
07. december 2006 - 21:26 #3
Hej,
Jeg gør præcis som du skriver i din anden kommentar.
først attacher jeg dog lige et movieclip hvori jeg smider et billed ind i.
_root.matrix.attachMovie("thumb", "thumb_"+ i, i, {_x:XPos, _y:YPos});
_root.matrix["thumb_"+i].loadMovie(image[i], 1);

Men jeg kan ikke få fat i  _root.matrix["thumb"+i].onRelease = function() {} ??
Avatar billede kragekjaer Praktikant
12. december 2006 - 03:10 #4
trace med lille t
Avatar billede mat Nybegynder
12. december 2006 - 09:29 #5
Som andersbro skriver i sin første post, så "overskriver" din loadMovie din event handler på dit movieclip. Du kan lave en "container" i movieclippet som du loader ind i, på den måde undgår du at påvirke det yderste clips event handler;

var container:MovieClip = _root.matrix["thumb_"+i].createEmptyMovieClip("c_"+i, 1);
container.loadMovie(some_file);
_root.matrix["thumb_"+i].onRelease = function() {
        trace("hest");
}

mvh mat
Avatar billede ktolbod Nybegynder
16. december 2006 - 19:12 #6
andersbro du har fuldstendigt ret. Jeg har lavet en listener hvor på man kan smide events. smid et svar :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. december 2006 - 23:57 #7
Det er lige her - tak :-)