Avatar billede soerenandersen Nybegynder
06. december 2006 - 20:09 Der er 1 kommentar

Ekstern XML i XSL template..

Hallo

Jeg prøver i denne XSL template at hente oplysninger fra det lokale dokument 'test.xml'

Hvad gør jeg forkert?

<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:template match="document("test.xml")">
    <b>Beskrivelse: </b>
    <xsl:value-of select="/kategori/" />
    <br/><br/>
</xsl:template>
  </body>
  </html>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2007 - 23:20 #1
Du skal ikke linke dit stylesheet med dit lokale xmldokument, men omvendt. Du skal nemlig linke xmldokumentet med dit stylesheet, ved at tilføje nedenstående linje under xml deklarationen i xmldokumentet.

<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="<stylesheet navn>.xsl"?>

åben xmldokumentet i din browser for at se resultatet.

match attributten i din template tag skal indeholde en xpath. Dette er i mange tilfælde "/", for at matche templaten på hele dokumentet.