Avatar billede abc-2000 Nybegynder
06. december 2006 - 19:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win XP - Formaterings problem

Heey derude

Ja..
Jeg er sku nok lidt grøn på det her område, men jeg skulle formatere min pc og gjorde det som normalt.

I min pc sidder der en Maxtor 120 gb hdd, og en Samsung 80 gigs, hvor det er min 80 gig jeg bruger til windows, og min anden til opbevaring af filer.

Men da min pc blev ved med at drille, valgte jeg at formatere den på følgende måde:

XP Cd i drevet
Genstarte
Starte op på CDen
Vælge ny installertion
Slette partition på 80 gigen
Oprette partition på 80 gigen
Gå videre
Installere windows

Så lige nu, har jeg windows installeret og alt er opdateret komplet.
Men under Denne Computer, kan jeg ikke se min harddisk (120 gigabyten)..

Jeg har fået afvide, at fordi det er en SATA harddisk, skal jeg genformatere, og så gøre følgende:

XP Cd i drevet
Genstart
Start på cd
Installere tredje parts drivere som den tilbyder i starten
osv..

Men jeg ved bare ikke hvilken cd jeg skal bruge til dette, og om det overhovedet er sådan det gøres ..

Så spørgsmål til dette:

Er det sådan det gøres, for at jeg kan "finde" min harddisk på 120 gigs i Denne Computer? - Den findes under BIOS
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
06. december 2006 - 20:03 #1
Hvis nogen sidder og kigger på det her, må I meget gerne lige skrive..
Jeg sidder nemlig og opdatere konstant for at se om nogen svare..

Så hvis I lige gider det hvis I er i gang med at skrive eller lign, så må I meget gerne lige det :)
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 20:03 #2
Se under "situation 2 - systemdisk"
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
06. december 2006 - 20:06 #3
Hmm.
Men den skal hverken formateres eller have installeret XP på sig, den indeholder bare en masse hjemmeside filer jeg skal bruge.

Den var til at finde og bruge, lige inden formateringen - hvis det kan have noget at sige.
Og JA jeg er 100 på jeg ikke formaterede Den
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 20:12 #4
Ahh, du HAR installeret windows på en disk !

Diskhåndtering:
H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien Diskhåndtering i venstre side.
I højre side - h-klik på enheden og check om ikke den er der.
Du skal muligvis h-klik på den og vælge "markere som aktiv" eller
"skift drevbogstav og sti"
Avatar billede nopsen Ekspert
06. december 2006 - 20:23 #5
du skal muligvis installere sata raid driverne der hører til bundkortet, for at kunne se den.
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
06. december 2006 - 21:40 #6
Ja, netop nu sidder jeg med windows installeret, på min 80 gigs, men kan ikke se min 120 gigs hdd som jeg ellers kunne lige inden formateringen :-)

Inde i den der H klik, denne computer osv, der står den slet ikke :-(

Men ja, jeg skal muligvis installere sata raid driverne som tilhøre bundkortet, som Nopsen skriver - Men hvor finder jeg sådan nogen?
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 21:47 #7
Hvis ikke du har en bundkort cd, så skal du lige på bundkort producentens hjemmeside og hente driveren, hvis dit bundkort kræve en driver installeret.

Men prøv lige at gå i Bios:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios.
Inde i BIOS skal du tjekke om din SATA controller er "enabled", hvis ikke skal den sættes til "enabled"
Forlad BIOS. Husk at gemme ændringerne ved at trykke på <F10>
Avatar billede nopsen Ekspert
06. december 2006 - 21:49 #8
hvis du ikke har driver cd'en til dit bundkort, kan du hente dem hos din bundkort producent, ellers skriv her hvad mærke og model det er.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. december 2006 - 21:52 #9
ups, så ikke det sidste indlæg :)
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 21:55 #10
np ;o)
Avatar billede vendelbo Nybegynder
07. december 2006 - 10:45 #11
Hej:Du skal hente nogle sata driver på nettet hvis du ikke hardin cd til bundkortet.
se hvad dit bundkort hedder.
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:23 #12
Hej,

Jeg beklager, men jeg har fundet fejlen så jeg udlevere ikke pointsne da det ikke var det som gav svaret.

Det jeg skulle gøre var, at hente en RAID Driver inde på Sandbergs hjemmeside, hvilket jeg så har gjort - og nu køre den.

Beklager guys.!
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
10. december 2006 - 21:23 #13
svar
Avatar billede nopsen Ekspert
11. december 2006 - 00:24 #14
det synes jeg ellers jeg har skrevet her
Avatar billede nopsen Ekspert
12. december 2006 - 10:07 #15
har du noget imod at forklare hvorfor du lukker spørgsmålet på denne måde?
raid driverne er blevet nævnt flere gange i tråden, uden du har reageret på det, og så slutter du af med at skrive at netop raid driverne var løsningen, hvorefter du tager point selv.. går ud fra det er en fejl?
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
13. december 2006 - 09:52 #16
Ej for fanden!
Det havde jeg vist overset :(

Hvordan kan vi overføre??

Sry
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2006 - 10:44 #17
det er helt ok, du behøver ikke overføre noget for min skyld, ville bare lige være sikker på at det var en fejl, og ikke med vilje :)
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
21. december 2006 - 21:21 #18
Det er det 100% ikke.. Jeg havde sku seriøst overset det!! Beklager!! :-(