Avatar billede c-sharp Nybegynder
04. december 2006 - 20:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betalingsgateway i asp.net

Hvordan implementerer man en betalingsgateway smartest i asp.net. Problemet er den side der skal submitte en form med dankort oplysningerne til "Betalingsgatewayen" er der en smart måde at lave den på i asp.net?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
05. december 2006 - 13:42 #1
Hvad er problemet med siden? Kan du ikke bare opbygge den som det står beskrevet i din udbyders vejledning.

Eksempel fra FriBetaling:

<FORM NAME="Betaling" ACTION="https://pgw.fribetaling.dk/betal.fri" METHOD="POST" TARGET="_TOP" AUTOCOMPLETE="OFF">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Amount" VALUE="xxxx">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Currency" VALUE="yyy">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Accept" VALUE="accepturl">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Decline" VALUE="declineurl">
<INPUT TYPE="Text" NAME="Cardnumber" SIZE=19>
<INPUT TYPE="Text" NAME="CVC" SIZE=3>
<INPUT TYPE="Text” NAME=”Expmm" SIZE="2">
<INPUT TYPE="Text” NAME=”Expyy” SIZE="2">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME=”Merchant” VALUE=”zzzzzzz”>
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Ordernumber" VALUE="qqqqq">
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Fortsæt"> <INPUT TYPE="Reset">
</FORM>

Sæt en runat="server" og et ID på de forskellige INPUT og fyld dem dynamisk når siden loades :-)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
06. december 2006 - 17:09 #2
Når man sætter en asp.net kontrol op til runat="Server" får den et unikt id, og så har input felterne ikke de navne de skal have.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
11. december 2006 - 11:53 #3
Det virker fint nok her, hvis man beholder NAME:

<INPUT TYPE="HIDDEN" runat="server" Id="Amount" NAME="Amount" VALUE="xxxx">

Der skal bare ikke runat="server" på selve formen.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. december 2006 - 00:21 #4
Kom du videre med det?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. februar 2008 - 12:04 #5
Jeg lavede en anden for hvor jeg kopiede alt indholdet over i, jeg har jo ikke nogen action på min asp.net forms.

Men tak for din tid!