Avatar billede kasper1975 Nybegynder
04. december 2006 - 19:24 Der er 9 kommentarer

asp.net database problem med login system.

Hej

Jeg står og vil gerne lave en hjemme side.
Jeg har valgt at bruge ”Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition”, for at kunne lave et site i asp.net 2.0.

Jeg har rodet lidt med det, og det virker også udmærket. Men jeg har et problem.
Jeg vil gerne lave et login system. Men for at kunne bruge Visual Web’s funktioner opretter den en SQl database… og det virker ikke hos min udbyder.
Der skal jeg bruge en Access database. Er der nogen der har en løsning på det.

Hvordan laver man evt et login system uden om det Visual Web bruger....

Håber i kan Hjælpe
Avatar billede helmet Nybegynder
04. december 2006 - 19:39 #1
Microsoft har lavet et eksempel på en simpel provider til access, som du kan finde her http://msdn.microsoft.com/vstudio/eula.aspx?id=96713a8e-b8d4-4d6e-bb8f-027e6c8e15d8 bliver installeret som et starter kit i dit udviklingsmiljø.

Men det er nok en ide og undersøge om du overhoved kan få lov og connecte til en access database på din nethotel via asp.net 2.0, hvis de har sat asp.net 2.0 til og køre i medium trust, kan det være et problem og få lov til og oprette forbindelse til oledb/odcb datakilder.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
04. december 2006 - 19:57 #2
Lyder godt.... Hvordan bruger jeg det??.. har downloadet og installeret.
Avatar billede helmet Nybegynder
04. december 2006 - 20:29 #3
Hvis du ikke har rodet med custom providers før så kan blive en større udredning.
1. Installer Visual C# Express 2005 Edition
2. Start nyt projekt og vælg ASP.NET Access Providers fra templates, navngiv den SampleAccessProviders
3. Build SampleAccessProviders
4. Kopier følgende til din asp.net 2 application
SampleAccessProviders.dll ->Bin mappen
web.config ->Roden
ASPNetDB.mdb ->App_Data mappen
5. Så skulle den være der!
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
05. december 2006 - 07:56 #4
Hjælp, det lyder for vildt til mig..
Prøver at finde en anden løsning. Jeg kan godt skrive og læse til en Access database på mit webhotel, så finder ud af noget.

Kan du evt. anbefale et billigt sted at Hoste, som understøttet alt det jeg skal bruge, så jeg kan øve mig i at lave asp.net hjemmesider.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
05. december 2006 - 08:04 #5
Snup et kig på denne artikel: http://www.spaanjaars.com/QuickDocId.aspx?quickdoc=404

Det er en go' gennemgang af hvordan du får det hele til at spille :)
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
05. december 2006 - 14:45 #6
SUPER.. rigtig god vejledning... Må indrømme det var lidt langhåret, men kom igennem det. Og det lader sku til at virke... Virkeligt fedt.

Nu laver jeg lige nogen flere test, men kan oprette brugere osv, så det skulle gerne virke..

Kanon er der findes nogen, der har overskud til at hjælpe os grønne..
Avatar billede smileymans Praktikant
12. december 2006 - 22:54 #7
Jeg synes jeg har problemer med at få profiles til at virke den vej igennem, men alt andet kører fint.. andre der har samme problem?
Avatar billede helmet Nybegynder
13. december 2006 - 09:39 #8
Profiles styres også lidt anderledes nemlig via config.web, hvor du under properties definerer hvilke felter profiles skal indeholde. I det config.web der følger med har de lavet tre felter, firstname, height og weight tror jeg det er. Dem kan du blot slette og lave dine egne.

Her efter vil du kunne tilgå dem i koden med
Profiles.DinAttribut
Avatar billede smileymans Praktikant
13. december 2006 - 11:44 #9
Jeg har skam leget med profiles før på mssql. Jeg kan bare ikke få dem til at virke sammen med access :-)
Men kan være det er en fejl et sted i min egen kode.. så skal lige have kigget noget nærmere på det.