Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 14:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Få fat i kundeID i detailsview

Kom lige med en frisk tanke .. har et detailsview..

Når brugeren første gang gang logger på siden bliver DefaultMode sat til insert .. Efter dette oprettes der en cookie, som skal gemme brugerens nye ID, så næste gang han kommer ind på siden, så checker den på cookie og slår ID'et op derfra, og sætter DefaultMode til Edit i stedet..

Problemet lyder, at jeg jo ikke kender ID'en, som bliver autogenereret, i databasen, så hvordan kan jeg lige hente den..

//Dette er blot en opgave, er godt klar over at dette ikke ville være en god ide i virkeligheden :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 14:42 #1
hvordan ser din instert kommando ud ?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 14:50 #2
Det er pt den autogenererede .. så er noget firstname, lastname, street, contry og email ..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 14:53 #3
måske kan du bruge noget i denne stil:

protected void SqlDataSource1_Inserted(object sender, SqlDataSourceStatusEventArgs e)
    {
        int newId = Convert.ToInt32(e.Command.Parameters["@NewId"].Value);

    }

hvor insert command ser ud på denne måde:
InsertCommand="INSERT INTO [Names] ([name]) VALUES (@name);SELECT @NewID = @@IDENTITY"
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 15:57 #4
Hvor definerer jeg lige min egen insert command.. ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 15:59 #5
Paste din kode.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:02 #6
har jo ingen, som jeg skrev har jeg bare i på datasource under advanced enabled insert statements osv..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 16:03 #7
vælg design og derefter codeview i vs.net
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:04 #8
altså vi taler forbi hinanden, der er ingen select eller insert statements i koden ..
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:05 #9
Er rent guide/properties ..
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:06 #10
Configurate datasource, valgt connection og valg hvad der skal selectes.. Under advanced har jeg så enabled "generate insert, update statements" ..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 16:07 #11
paste det kode du har.
så modificerer jeg den.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:15 #12
Tja der er jo ikke ligefrem meget at se på eftersom jeg sad fast så tidligt..

page_load{

HttpCookie cookie = Request.Cookies["CID"];
if(cookie == null)
{
DetailView1.DefaultMOde = DetailsViewMode.Insert;
DetailsView1.AutoGenerateInsertButton = true;
}

else //Her skulle komme check på om id'en findes i databasen og s indsætte data i gridview ud fra den ID der er i cookie
{
DetailsView1.DefaultMode = DetailsViewMode.Edit;
DetailsView1.AutoGenerateEditButton = true;
}

DetailsView1_ItemInserted(bject sender, DetailsViewInsertedEventArgs e)
{
HttpCookie cookie;
cookie = new HttpCookie("CID");

cookie["CustomerID"] = // ja det er jo så problembarnet

cookie.Expires = DateTime.Now.AddYears(99);
Response.Cookies.add(cookie);
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. december 2006 - 16:22 #13
jeg skal også bruge koden fra aspx siden
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 16:28 #14
det kan jeg altså ikke skrive ind..srry, men den puter kan ikke komme online.. Det eneste der er en detailsview der har en datasoruce til en customer table med de data jeg nævnte før..
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2007 - 15:05 #15
kan du ikkke lige smide et svar som tak for interesssen :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. april 2007 - 15:16 #16
svar :)