Avatar billede webmaster123 Nybegynder
01. december 2006 - 15:04 Der er 2 kommentarer

Fejl i sessions?

Hej.
Jeg har et problem med mit login system på 123sjov.dk/v8
Når man logger ind virker det fint nok så længe man kun trykker på de link der ligger i mappen "com".
Ved i hvad der er galt?
Her er min login kode som ligger i filen d-top.php som bliver includeret på alle sider fordi det indeholder designet:
<form name="form1" method="post" action="http://www.123sjov.dk/v8/tjek_login.php">
<b>B:</b>
<input type="text" name="brugernavn" size="20">
<b>P:</b>
<input type="password" name="adgangskode" size="20">
<input type="submit" name="submit" value="Login">
</form>

Og der hvor den registrerer det hele som hedder tjek_login.php:
<?php
session_start();
include("d-top.php");
include("config.php");
    if (empty($_POST['brugernavn'] ) || empty ( $_POST['adgangskode'])){
        print "<font color='red'>Du har ikke skrevet noget i felterne!</font>";
    }else{

$db_hent = mysql_query("select * from 123_brugere where brugernavn = '$_POST[brugernavn]'");

$hent = mysql_fetch_array($db_hent);

if($_POST['brugernavn'] == $hent['brugernavn'] || ($_POST['adgangskode']) == $hent['adgangskode']){

$_SESSION['loggetind'] = "yes";
$_SESSION['Brugernavn'] = $hent['brugernavn'];
$_SESSION['Rang'] = $hent['rang'];
$_SESSION['id'] = $hent['id'];
$_SESSION['vip'] = $hent['vip'];
?>
<script language="javascript"> document.location.href="com/inde.php"; </script>
<?php
}else{

print "Brugernavn og kodeord passede ikke sammen!";

}

include("d-bund.php");
?>
Ved i hvad der er galt?
På forhånd tak:D
Avatar billede showsource Seniormester
01. december 2006 - 15:10 #1
af hvad?
Hvis man taster korrekt bruger ELLER password, så kommer man ind? :O)

Prøv hellere med:

$db_hent = mysql_query("select * from 123_brugere where brugernavn = '". mysql_real_escape_string($_POST["brugernavn"]) ."' AND password = '". mysql_real_escape_string($_POST["adgangskode"]) ."'");

if(mysql_num_rows($db_hent) == 1) {

ok, sæt sessions
}

Og så er det nok inde.php vi skal se kode fra.
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
01. december 2006 - 17:08 #2
Inde har nok ikke så meget med sagen at gøre.. Men den kode du gav mig hjalp ikke:S Jeg kan bare ikke forstår det.
Og der er session_start(); på alle siderne:S