Avatar billede jwulff Nybegynder
29. november 2006 - 18:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flashfil til link

Hej exp,

Jeg har følgende kode, der gerne skulle være et link i sig selv. Altså ligesom et billede, så det er lige meget hvor man klikker. Er det muligt at brug <a tags?

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="715" height="155" title="PG">
  <param name="movie" value="images/flashbanner/banner.swf" />
  <param name="quality" value="high" />
  <embed src="images/flashbanner/banner.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="715" height="155"></embed>
</object>

Noget andet er, hvordan får jeg "Klik enter for at aktivere objektet" væk?

På forhånd tak

mvh.
Jacob
Avatar billede bentjuul Nybegynder
29. november 2006 - 18:25 #1
Hvis du bruger Dreamweaver 8 - så opdater den hos Adobe så er "Klik for at aktivere objektet" væk ellers brug denne løsning http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834 den bruger jeg selv.

mvh
bentjuul
Avatar billede jwulff Nybegynder
29. november 2006 - 18:37 #2
Ok, prøver at kigge på det. Hvad med link?
Avatar billede rohaje Nybegynder
30. november 2006 - 01:02 #3
det er ikke muligt at ligge en swf i et a tag,,
Det er meget brugt at bruge et clicktag.
Man laver en skjult knap i swf'en der fylder det hele,
så giver man knappen noget der ligner:
omRelease=function(){
getURL(_level0.clicktag);
}

clicktaget kan så påføres i html'en der hvor du embedder swf'en

"images/flashbanner/banner.swf?clicktag=clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
Avatar billede jwulff Nybegynder
30. november 2006 - 18:24 #4
Hej rohaje,

Hvor indsætter jeg scriptet til knappen?
Avatar billede jwulff Nybegynder
30. november 2006 - 18:32 #5
Hvis jeg indsætter det i action, så får jeg følgende fejl:

**Error** Scene=Scene 1, layer=background, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
    omRelease=function(){

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1

banner.swf?clicktag=clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"

Indikerer talene et link eller hvordan?
Avatar billede jwulff Nybegynder
01. december 2006 - 00:11 #6
Har fået linket til at virke i flash, men når jeg sætter den ind i en html fil, sker der ikke noget når man klikker på billedet.
Avatar billede rohaje Nybegynder
10. december 2006 - 17:02 #7
sorry.. jeg får ikke mails når der er nye indlæg mere..:(
har du fundet ud af det?
Avatar billede jwulff Nybegynder
22. august 2007 - 10:15 #8
hey rohaje,

ja fik det til at virke. Smid et svar.
Avatar billede rohaje Nybegynder
22. august 2007 - 12:14 #9
:)