Avatar billede uklo Nybegynder
29. november 2006 - 12:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af xp

Jeg har været i windows og aktivere min xp. Det gik fint. Herefter genstartede jeg windows og får en besked om at jeg skal aktivere windows før jeg kan logge ind. Jeg siger ok og der kommer et vindue med aktivering hvor der står at windows er aktiveret. Jeg kan dog kun trykke på ok og komme tilbage til log ind siden igen. Samme problem opstår igen. Nogen forslag?
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 12:44 #1
prøv at ringe til Microsoft på dette tlf.nr.: 80701315
Avatar billede uklo Nybegynder
29. november 2006 - 12:48 #2
xp Cd'en der fulgte med computeren er gået i stykker. så jeg har brugt en anden oem version, men aktiveret med licensen der fulgte med computeren. Har det en betydning.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
29. november 2006 - 13:10 #3
Hvis bare begge er OEM version er det ikke noget problem!
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 13:10 #4
nej det skulle ikke have nogen betydning, bare det var nøjagtig samme version
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 13:12 #5
prøv under alle omstændigheder at ringe til Microsoft og forklar dem problemet (både m.h.t. aktivering samt din ødelagte CD)
De plejer at være parate til at sende dig en nu CD til et lille beløb (ca. kr. 200,-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. november 2006 - 13:32 #6
ja reinstaller (jeg mener det seriøst), jeg oplevede præcis det samme for nogert tid siden, og talte med MS, vi prøvede gud ved hvor mange ting, og talte både med danske og svenske supportere, samt nogle fra indien, ingen kunne komme med en løsning, og efter yderligere søgning på nettet, fandt jeg frem til en pokkers masse andre også havde det problem, og de havde heller ikke kunne få problemet løst.