Avatar billede jets Nybegynder
28. november 2006 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

<input> felt og padding

Jeg har et simpelt input felt:

<input style="padding: 20px;" type="text">

I Firefox 2 vises feltet korrekt, med en 20 pixel bred kant HELE vejen rundt.

I Internet Explorer 6 laver den 20 pixels padding til venstre (padding-left). Der er ingen padding i top, right og bottom.

Der er ikke inkluderet andet css (har testet med en test.htm fil hvor kun ovenstående linje stod).

Er det IE der er underlig eller hvad gør jeg galt?
Avatar billede simplus Nybegynder
28. november 2006 - 14:56 #1
Nej det er dit css der er forkert.. Det du vil hve er en kant, ikke en indrykning.

Brug istedet

<input style="border: 20px;" type="text">
Avatar billede olebole Juniormester
28. november 2006 - 15:05 #2
<ole>

Som jeg læser det, ønsker du ikke en border, men en hvid kant hele vejen rundt - indenfor feltets border  =)

Det må man ifølge CSS ikke kunne, da et input-element jo er et inline-element. Hvis FF2.0 vælger at gøre noget andet, beror på (endnu) en browser-bug  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. november 2006 - 15:09 #3
- og hele historien er, at du kun kan lægge padding og/eller margin på venstre og højre side af et inline-element ... ikke i top og bund  :)
Avatar billede jets Nybegynder
28. november 2006 - 15:11 #4
Aha, ser man det :)
Ja, så er det Firefox 2 som vælger at gøre det alligevel. Sikke noget. Jeg finder en anden løsning, tak for kommentarerne.

olebole, opret svar hvis du vil have point.
Avatar billede simplus Nybegynder
28. november 2006 - 15:19 #5
Aah, min fejl..
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2006 - 11:32 #6
Et svar  ;o)