Avatar billede morf4r Nybegynder
28. november 2006 - 10:59 Der er 6 kommentarer

TDC linksys router

Hej
Jeg har i længere tid haft den blå standard linksys router fra TDC. På et tidspunkt begyndte den dog at strejke helt vildt og jeg kan nu ikke ændre noget på routeren uden at skulle indtaste min adgangskode 100gange.. Hvis jeg f.eks. skal forwarde nogle porte, så beder den mig først om at logge ind på routeren, det går også fint nok. Herefter redigere/tilføjer jeg nogle porte, men når jeg så trykker "tilføj" så vil den have min adgangskode igen og her virker den ikke, så når jeg har prøvet at taste den ind 4 gange, så siger den at det er forkert.
Jeg har prøvet at resette den mange gange og prøvet nogle forskellige ting.

Nogen der har oplevet det samme? Skal jeg bare bede om en ny router fra TDC?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 11:03 #1
Når du resetter den skal du have strøm på den. Har du det ?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 11:04 #2
Det tror jeg ville være den rigtige løsning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 11:06 #3
Når den er resat korrekt, kan du give den en kold boot ved at tage strømmen fra den i 10 - 15 sekunder.

Har du samme problem herefter, ville jeg nok returnere den til TDC.
Avatar billede morf4r Nybegynder
28. november 2006 - 11:16 #4
Jeg har brugt reset funktionen inde under routeren, samt holdt knappen nede på selve routeren så den lyser rødt og grønt igen (eller blinker, kan ik helt huske det).
Avatar billede hauervig Nybegynder
28. november 2006 - 14:44 #5
det er også forkert, for at nulstille en linksys skal der ikke være strøm på. pil stikket ud og hold reset inde i mere ind 10 sek, så bliver den resat. Mvh Jan
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 15:37 #6
Sludder. Der skal være strøm på den når der resettes, og visse af linksys har det således, at hvis man holder resetknappen inde indtil DIAG lyset tænder, og efterfølgende slukker, så er den i factory defaults. Selvfølgelig under forudsætning, at den har et DIAG lys.

Det lyder som om du har gjort det rigtig morf4r, og ud over at returnere den, så kunne du forsøge med en firmware opdatering.

Hvad hedder routeren helt nøjagtig ?