Avatar billede beef12 Nybegynder
27. november 2006 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Form - komponent skal fylde 50% af vinduet

Hej

Jeg har en Windows form som indeholder et treeview som fylder 400px. Jeg ønsker i stedet for at definere at den skal fylder 50% af vindue-størrelsen, således at når jeg udvider/minimerer vinduet, så bliver imt treeviiew tilsvarende mindre/større.

Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede prec Nybegynder
27. november 2006 - 11:24 #1
Sæt anchor på dit treeview til left og right.
Avatar billede helmet Nybegynder
27. november 2006 - 11:26 #2
Tror nemmeste er og bruge anchor propertien på treeview kontrollen.

Hvis du sætter anchor til både top, bottom, left, right på treeview, så vil treeview automatisk blive resized når du ændrer størrelse på winformen.
Avatar billede beef12 Nybegynder
27. november 2006 - 11:43 #3
Achor var præcist det jeg manglede, tak.

Prec > du var 1,5 minut hurtigere end helmet :-) Smid et svar.
Avatar billede prec Nybegynder
27. november 2006 - 12:28 #4
Værsgo
Avatar billede bulgroz Nybegynder
27. november 2006 - 13:00 #5
Overvej følgende alternativer.
Alternativ1:
Dock-Fill et TableLayoutPanel i din form som det første.
Ret så der kun er to kolonner.
Sæt kolonnebredden til 50%
Sæt dit træ i det "panel" du ønsker Dock-Fill det i panelet.

Herved har du en nem mulighed for at justere dit UI. Du kan til enhver tid ændre hvor mange % træet må fylde uden selv at skulle regne pix (og det er også let at bytte rundt på kolonnerne hvis det ønskes).

Alternativ 2:
Samme fremgangsmåde, men anvend et SplitContainer i stedet for TableLayoutPanel. Herved har brugeren mulighed for dynamisk at ændre bredden hvis dette ønskes ved at trække i en "bar" mellem de to paneler (kan dog også fikseres).
Avatar billede beef12 Nybegynder
27. november 2006 - 15:18 #6
Tak for input bulgroz - det vil jeg kigge nærmere på. Især SplitContainer virker interessant.