Avatar billede ihtezaz Praktikant
23. november 2006 - 18:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er @ i classic asp

Hej

Jeg har en indput control, jeg giver value fra databasen,

<input type=input name=Header id=Input1 style="width: 550px;" value="<%ShowHeaderForEdit(id)%>" />

Men da metoden ShowHeaderForEdit returner en streng med " og '
så går det galt, i c# kunne jeg gøre brug af @, for at metodens retur værdi skal antages som streng, hvad kan jeg brug i classic asp ?
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2006 - 20:09 #1
<%= %>
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2006 - 20:10 #2
den virker også i .net, men kan ikke bruges som egenskab i andre controls som <%# %> kan
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2006 - 20:10 #3
man siger vist også at <%= %>, blot er en forkortelse af <% Response.Write(xx) %>
Avatar billede ihtezaz Praktikant
23. november 2006 - 21:00 #4
Nej jeg tror ikke du har forstået spørgsmålet helt korrekt. Jeg kan godt udskrive return værdien, men da return værdien indeholder plinger("" og '') så ødelægger det min indput tag. Så det jeg skal bruge er en escape character, så min tag ikke bliver ødelagt af retur værdien fra metoden.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2006 - 21:38 #5
doh ja, jeg var lige lidt væk, beklager.

Men der er ikke nogle mulighed for at escape i markup, men man bruger en encoded værdi i stedet..

så " bliver til &quot; ... <input type="text" value="&quot;Hey&quot;" >

Hvis du ikke gider lave din egen replace function, kan du benytte den noget udskældte pga perfomance.. Server.HTMLEncode ... altså..

<input type=input name=Header id=Input1 style="width: 550px;" value="<%Server.HTMLEncode(ShowHeaderForEdit(id))%>" />

Hvis du bare vil escape et quout i en asp streng sætter du bare backslash foran : dim test = "\"Hey\""

Men så vil markuppen stadig indeholde 2 x "" altså value = ""Hey""

Kan noget af det bruges ?
Avatar billede ihtezaz Praktikant
25. november 2006 - 12:55 #6
Hey tak, jeg fik det løst, men du skal da hav points for din hjælp. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2006 - 19:36 #7
dvs jeg vrøvlede igen ? - hvad var løsningen så ? bliver sku lidt nysgerrrig..

Tak for points, men vil gerne levere dem tilbage hvis du ikke kunne bruge mit til noget !

/JJ