Avatar billede farmer Nybegynder
22. november 2006 - 15:51 Der er 3 kommentarer

utf8, fejl i tegnsæt

Hej,
jeg er ved at flytte en CRM Typo3 database fra noget hosting ude i byen til en intern server. Efter flytning har siderne fejl i æ, ø og å, som vises utf8 encodede. Databasen er på lidt over 18MB

Fra: Jeg har lavet en eksport via phpmyadmin. Alle tabeller er latin1_swedish_ci.

Til: Jeg har lavet en import via en kommando linie. Tabeller er fortsat latin1_swedish_ci.

Nogle idéer til, om fejlen er introduceret ved eksporten eller om det er ved importen? Og hvordan jeg får løst det?
Avatar billede farmer Nybegynder
22. november 2006 - 15:53 #1
Det var lige før jeg ikke selv forstod min fejlbeskrivelse... Prøv at se dette link: http://ronja.opengate.dk/t3_test2/ der kan man se, at æ, ø og å vises, som var de utf8 encoded. Det var det, jeg mente.
Avatar billede farmer Nybegynder
22. november 2006 - 17:49 #2
Har kigget mit dump igennem. Her ser det ud til at æ, ø og å er fine idumpet. Dvs. problemet er mere, hvordan får jeg importeres et dump med æ, ø og å'er ind i en Myswl database uden at disse converteres til utf8? Da databasen er på mere end 10MB kan jeg ikke bruge phpmyadmin.
Avatar billede kjulius Novice
22. november 2006 - 18:57 #3