Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
21. november 2006 - 09:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Win xp til dual cores processorer

Hey
Jeg skal til at have en dual core processor. Men ska lige høre om det er nødvendigt at jeg køber en ny windows. Er der ikk noget med at man skal have en x64 version?
Eller kan jeg godt bruge den Win xp pro jeg har nu?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. november 2006 - 09:22 #1
Der ligger en driver til cpuèn på cdèn til bundkortet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. november 2006 - 09:23 #2
Det fordrer dog, at dit bundkort understøtter dualcpu.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
21. november 2006 - 09:24 #3
ok.. tak for det... så kan godt køre med min gamle xp pro ?
Er det ikk noget med at der ikke er nogen spil eller noget der kan gøre brug af begge kerner? Lig lige et svar
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. november 2006 - 10:52 #4
Det kan du, det gør jeg også på min 3500+
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 11:02 #5
for du virkeligt kan mærke det skal programmet være skrevet til at udnytte SMP (indtil videre er det såvist jeg husket kun doom2 der er skrevet direkte til at kunne udnytte 2 eller flere CPUer), faktisk alle Adobes programmer er skrevet til at udnytte 2 eller flere CPUer, og selve windows er også, selvom ikke alle programmer er skrevet til det, giver det en helt anden for for glidende afvikling af programmerne.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. november 2006 - 12:24 #6
Takker for point.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. november 2006 - 09:43 #7
var så lidt