Avatar billede skovge Novice
20. november 2006 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Session i firefox

Jeg har en login aspx side hvor jeg gemmer det indtastede brugernavn i en Session mhp. at bruge det på den næste side - meget forenklet gør jeg noget i den her stil:
Session["uid"] = UsernameBox.Text.ToString();
Response.Redirect("resultat.aspx");

...og på den næste side:
String uid = Session["uid"].ToString();
Label1.Text = uid;

Det fungerer fint i IE - men når jeg tester i firefox får jeg flg. fejl : "Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt."

Jeg har prøvet at ligge denne meget simple kode ind i et helt nyt projekt, kun med den så der er ikke andet kode der laver ulykker.

Kan problemet være noget med måden firefox håndterer sessions på?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. november 2006 - 10:45 #1
prøv på "næste" side at skrive:
"
String uid = "N/A";

if(Session["uid"] != null)
uid = Session["uid"].ToString();
"
Avatar billede skovge Novice
20. november 2006 - 11:07 #2
prøvede med:

String uid = "N/A";

if(Session["uid"] != null)
uid = Session["uid"].ToString();
else
uid = "Strengen var NULL";
Label1Text = uid;

..og "surprise surprise" - den skrev at strengen var Null.......men det efterlader mig jo stadig med spørgsmålet: "Hvad dælen går der galt i firefox?" - for det virker jo fint i IE???
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. november 2006 - 11:11 #3
Sker der det samme hvis du i IE sætte alt til højt niveau (privat + sikkerhed)
:-)karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. november 2006 - 11:14 #4
Fejlen er at cookies er frakoblet i Firefox, så dem til og det virker.
Funktion -> Privatliv -> Cookies -> flueben i "Tillad sider at bruge cookies"

:-) karsten_larsen
Avatar billede skovge Novice
20. november 2006 - 11:25 #5
Hmmm næææææ, den er allerede sat til at acceptere cookies og jeg kan også se at der ligger en cookie fra localhost så det er ikke der hunden ligger begravet.
Avatar billede skovge Novice
31. januar 2007 - 10:21 #6
Blev aldrig løst - Lukker!
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2007 - 17:20 #7
Er det mon sådan noget her du er ude i:
http://www.west-wind.com/weblog/posts/10435.aspx
Mvh
Avatar billede skovge Novice
31. januar 2007 - 17:32 #8
Hmm næ, det var heller ikke det - men tak for forslaget, det var da egentlig ret interessant at vide til en anden gang.  :-)