Avatar billede meller Nybegynder
21. november 1999 - 18:15 Der er 11 kommentarer

ASP form der kan lægge ud selv på samme side!

Er der en der kunne lave en ASP form der kan lægge ud selv på samme side?

Den skal virke!

Jeg prøver om den virker før pointene bliver udleveret!

PS. Formen skal have en e-mail linje, en navn på uploader linje og en boks til at skrive teksten i.
Avatar billede jens Nybegynder
21. november 1999 - 18:21 #1
A' hva for noget ????
Avatar billede meller Nybegynder
21. november 1999 - 18:33 #2
En form med tre felter der kan lægge teksten skrevet i de tre felter ud på samme side som formen er lavet på.
Avatar billede nej Nybegynder
21. november 1999 - 19:17 #3
<form>
navn<input type=text name=navn>
email<input type=text name=email>
<textarea name=tekst></textarea>
<input type=submit value=send>
</form>

<%
response.write request("navn") & request("email") & request("tekst")
%>

og den gør PRÆCIS det du ønsker

mvh Emil
Avatar billede mlykke Nybegynder
21. november 1999 - 23:47 #4
Mon ikke han mener at den skal gemme teksten i den samme fil...og jo det kan godt lade sig gøre...

Det er bare at lave noget pjat med filesystem og så tilføje felterne på siden :)
Avatar billede nej Nybegynder
22. november 1999 - 00:00 #5
tjaaa, han kan jo skrive det hvis han mener det????

men jeg gidder bare ikke gætte på hvad folk skriver!

Du kan da bare komme med et eksemplen på hvad du TROR han vil have ? :-)))

mvh Emil
Avatar billede mlykke Nybegynder
22. november 1999 - 00:05 #6
Tjaaa...jeg har godt nok andet at tage mig til end at lave noget simpel kode til én som ikke formulere sit spørgsmål ordentligt og som regner med at få alt serveret for 60 point...

Men rent praktsik foregår det sådan her:

Lav en grundlæggende side med formularen på....Hav noget kode som kan tage imod formularens input...åben den samme fil med filesystem objectet...læs hele den gamle fil...læg det nye data fra formularen nederst i filen og gem så ændringer...

done...over and out
Avatar billede hansen Nybegynder
22. november 1999 - 08:54 #7
Jeg gider ikke paste koden her, men prøv at gå til denne side her, der er et eksempel på det søgte.
http://www.siteexperts.com/tips/backend/ts10/page1.asp
Avatar billede mlykke Nybegynder
22. november 1999 - 09:13 #8
Den deler bare en formular op i flere sider sådan så man ikke skal indtaste 100 felter på én side...not the same
Avatar billede morpheus Nybegynder
22. november 1999 - 09:23 #9
Det ville da være langt det nemmeste at downloade sourcen til en gæstebog...De er da nem at skrive om...

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=kategori&id=5

/Find ASP Guestbook

<//morpheus\\>
Avatar billede meller Nybegynder
22. november 1999 - 20:16 #10
Kan jeg ikke formulere mine spørgsmål ordentligt?

Tak for hjælpen, men der er ingen der får nogen point.
Avatar billede nej Nybegynder
22. november 1999 - 20:28 #11
Hvis du kan formulere dine spørgsmål ordenligt, så skal jeg i hvert fald have point! :-))

Mvh Emil