Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
16. november 2006 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overloade OnPaint på ToolStripMenuItem

Hej!

Hvordan kan jeg overloade OnPaint på et ToolStripMenuItem, sådan at den ikke viser den der grimme Windows Style når man kører musen over det enkelte ToolStripMenuItem?

Jeg har forsøgt at overloade den, men har ikke kunne finde en metode til at ændre farven på?
Avatar billede kanselv Nybegynder
16. november 2006 - 15:13 #1
Ikke at jeg har den helt store forstand på det men umidelbart tror jeg du skal bruge en ToolStripRendere, og så bruge metoden DrawItemBackground

Prøv evt. at kigge på MSDN http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.toolstriprenderer.aspx
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
17. november 2006 - 09:18 #2
Hej!

Nu har jeg prøvet det og det fungere tildels.
Jeg får tegnet min background når jeg har mouse over, men hvordan får jeg MenuItem's tekst frem også, den forsvinder nemlig

        protected override void OnPaint(PaintEventArgs e)
        {
            if (!this.Selected)
                base.OnPaint(e);
            else
            {
                Parent.Renderer.DrawButtonBackground(new ToolStripItemRenderEventArgs(e.Graphics, this));
                e.Graphics.DrawImage(global::Console.Properties.Resources.ensfarvet_menuhover, new Rectangle(0,0,this.Width,this.Height));

            }
Avatar billede kanselv Nybegynder
17. november 2006 - 10:08 #3
Der skal du måske bruge DrawItemText.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
17. november 2006 - 10:42 #4
Jeps, det har jeg lige fundet ud af.

Send et svar, så lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede kanselv Nybegynder
17. november 2006 - 10:47 #5
Svar