Avatar billede brian-johansen Nybegynder
15. november 2006 - 11:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Atlas: timer control og update panel

Hej,
Jeg er lige pludselig begyndt at få problemer med mit update panel.
Ideen er at når en timer control opdatere så skal det kun være det der er indefor Update panelet.

Dette er har også virket tidligere, og jeg er ret sikker på jeg ikke  har ændret noget, men det virker hverken på min egen maskine eller på serveren hvor koden skal afvikles.

Er der nogen der har et forslag til en løsning ?

Koden ser sådan ud:
<cc1:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server">
</cc1:ScriptManager>

<cc2:TimerControl ID="TimerControl1" runat="server" Interval="5000">
        <cc1:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
            <ContentTemplate>
                <table>
                    <tr style="height:126px">
                        <td>
                            <BIP:BetterImage ID="BetterImage1" runat="server" CacheOutput="false" DisableRightClick="false"
                                EncryptSrc="False" LeechProtect="false" MaxHeight="126" MaxWidth="126" OutputQuality="100"
                                ResizingQuality="HighQuality" />
                        </td>
                    </tr>
                    <tr style="height:126px">
                    </tr>
                    <tr style="height:126px">
                        <BIP:BetterImage ID="BetterImage2" runat="server" CacheOutput="false" DisableRightClick="false"
                            EncryptSrc="False" LeechProtect="false" MaxHeight="126" MaxWidth="126" OutputQuality="100"
                            ResizingQuality="HighQuality" />
                    </tr>
                </table>
            </ContentTemplate>
            <Triggers>
            <cc1:ControlEventTrigger ControlID="BetterImage1" EventName="imageUpdate" />
            </Triggers>
        </cc1:UpdatePanel>
    </cc2:TimerControl>

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. november 2006 - 15:43 #1
Så skal timeren være din eventtrigger:
<cc1:ControlEventTrigger ControlID="TimerControl1" EventName="Tick" />
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. november 2006 - 15:44 #2
Men det skal se anderledes ud hvís du opgraderer til beta.
Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
17. november 2006 - 12:48 #3
Det skal lige siges at jeg ikke før brugt
<Triggers>
      <cc1:ControlEventTrigger ControlID="BetterImage1" EventName="imageUpdate" />
</Triggers>

Det virkede fint før uden denne.

men jeg tror at det måske har noget med at jeg prøvede at installere den nye beta, uden held.
mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 11:14 #4
Kunne du ikke installere den lokalt ... Eller var det et problem der hvor du evt. uploader siden til?
Jeg forstår stadig ikke helt din trigger ... Er det ikke miningen du vil bruge din timer?
Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
19. november 2006 - 22:02 #5
Hej, ideen med timeren er at den køre en metode hver gang der er gået 5 sekunder. Problemet er at jeg lige pludselig hverken på webbet eller på min lokale maskine kan få timeren til at virke.

Og gennerelt så synes jeg at mit atlas eller ajax på min maskine ikke virker som det skal.

Det er lidt underligt.

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. november 2006 - 12:59 #6
Ok ... Det kunne være at du skulle sikre at du kører med samme produkt på de involverede maskiner.
Hvilken version kører du på de respektive maskiner?
Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
20. november 2006 - 13:04 #7
ja, men på serveren skal der vil ikke installeres noget, der er vil blot tale om en DLL fil hvor i der ligger nogen metoder ?

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. november 2006 - 15:56 #8
Det er desværre afhængigt af hvilken version du benytter ... De eksisterende beta'er skal installeres i gac'en, eller også skal din applikation køre i full trust.
Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
20. november 2006 - 16:08 #9
ok, jeg har nu lavet det hele om så den køre den nyeste beta, men når timer køre så opdatere den stadig hele siden i stedet for bare mit update panel ?

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. november 2006 - 16:53 #10
Kan du ikke vise din aspx-fil?

Sådan noget som det her vil jeg tro er den model du er interesseret i:

<asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server">
</asp:ScriptManager>
<asp:Timer ID="Timer1" runat="server" Interval="5000" Enabled="true">
</asp:Timer>
<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
    <Triggers>
        <asp:AsyncPostBackTrigger ControlID="Timer1" EventName="Tick" />
    </Triggers>
    <ContentTemplate>
        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Label"></asp:Label><br />
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox><br />
        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" OnClick="Button1_Click" />
    </ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>

Altså et updatepanel med et eller andet content, der opdateres med et interval.
Alt hvad du lægger for ovenstående updatepanel vil ikke blive berørt at den opdatering der sker vha. timeren.
(Ovenstående fungerer med beta2).

Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. november 2006 - 14:50 #11
hej, jo jeg kan sagtens få den vidst nu og timeren virker også fint, problemet er bare at timeren ikke længere kun opdatere det der er i update panlet men hele siden.

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. november 2006 - 14:58 #12
Perfekt ! jeg tror dit eksempel gjorde forskellen, jeg brugte ikke de der triggers tidligere, og det er åbenbart en nødvendighed i den nye beta... jeg siger mange tak det var bare kanon !!!... ligger du lige et svar ?

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. november 2006 - 13:26 #13
Et svar kommer her :o)
Mvh