Avatar billede mose Nybegynder
21. maj 2001 - 11:02 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp mig med at komme ind i en if-sætning...

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kommer ind i if-sætningen ???

<%
var avType = Request.form(\"AvType\");
var ugeNr = Request.form(\"Uge\");
var counter =0;
Response.Write(\"<input type=hidden id=aktuelType value=\'\" + avType + \"\'>\");
Response.Write(\"<input type=hidden id=aktuelUge value=\'\" + ugeNr + \"\'>\");
while(!rsAVBooking.EOF)
{
    var itemType = rsAVBooking.Fields(\"Type\");
    var itemUge = rsAVBooking.Fields(\"Uge\");

    if(itemType == avType && itemUge==parseInt(ugeNr))
    {        counter = counter + 1;
        Response.Write(\"<input type=hidden id=post\" + counter + \" value=\'\" + rsAVBooking.Fields(\"Dag\") + \"\'>\");
        Response.Write(\"<input type=hidden id=fra\" + counter + \" value=\'\" + rsAVBooking.Fields(\"Fra\") + \"\'>\");
        Response.Write(\"<input type=hidden id=til\" + counter + \" value=\'\" + rsAVBooking.Fields(\"Til\") + \"\'>\");
        Response.Write(\"<input type=hidden id=navn\" + counter + \" value=\'\" + rsAVBooking.Fields(\"Fornavn\") + \"\'>\");
    }
    rsAVBooking.MoveNext();

}
%>
Avatar billede senj Nybegynder
21. maj 2001 - 11:06 #1
Det er vel fordi at itemtype aldrig er lig med avType mens (læs: Samtidig med) itemUge er lig med Ugenr!
/senj
Avatar billede mose Nybegynder
21. maj 2001 - 11:12 #2
Jeg kommer heller ikke ind, hvis jeg kun tjekker på itemType:

if(itemType == avType)

Virker heller ikke...

Hvis jeg skriver dem ud med en response.write er de ens.

Avatar billede senj Nybegynder
21. maj 2001 - 11:16 #3
Har du tjekket om typerne er ens?
Avatar billede senj Nybegynder
21. maj 2001 - 11:17 #4
Prøv evt. \"equals\" i stedet for ==
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 11:18 #5
Ellers prøv at kør en cstr() på variablerne først....
Avatar billede mose Nybegynder
21. maj 2001 - 11:29 #6
senj> \"equals\" vil den slet ikke godtage...

esquimal> kender ikke cstr(). Hvordan bruges den ?
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 11:37 #7
Du siger bare CStr(var) så er du sikker på den er af typen string.

Men hvordan kan du bruge \"{}\" og \"==\" i asp kode?
Eller har jeg misforstået et eller andet?
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 11:37 #8
Altså var = CStr(var) f.eks.
Avatar billede mose Nybegynder
21. maj 2001 - 11:46 #9
esquimal> Den skriver \'Object expected\' når jeg bruger CStr.

Og hvis jeg parser begge variabler til int og skriver dem ud er de helt ens. Men jeg kommer alligevel ikke ind i if-sætningen...

Avatar billede ricardo Nybegynder
21. maj 2001 - 11:49 #10
esquimal: han bruger Javascript.
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 11:56 #11
Jeg synes nok det lignede, men den der sammenblanding ser mystisk ud ;O)

mose>> Så kan du ikke bruge CStr, det er kun asp i den gælder.
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 11:57 #12
Hvordan kan man så blande asp og javascript på den måse der?
Avatar billede senj Nybegynder
21. maj 2001 - 11:58 #13
Hvad giver følgende, hvis du sætter dette ind før din rigtige if-fætter?

if(itemType == avType)
{
alert(\"itemType == avType\")
}

if(itemType != avType)
{
alert(\"itemType er forskellig fra avType\")
}
Avatar billede da_nigga Nybegynder
21. maj 2001 - 13:12 #14
esquimal >>> Hehe... Du tror sikkert at ASP er lige med VBScript... Du kan bruge andre scripting sprog... F.eks. JavaScript... eller PerlScript... ;o)
Avatar billede mose Nybegynder
21. maj 2001 - 13:32 #15
Jeg tester på nogle andre parametre i stedet...

Men takker for hjælpen...
Avatar billede esquimal Nybegynder
21. maj 2001 - 22:21 #16
da nigga >> Ja selvfølgelig...det er bare mig der ikke husker så godt :O)