Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 17:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Ufrivillig installation af modem - Hsf_cnxt.sys

Jeg har netop geninstalleret min bærbare ACER pc - da den var snasket til med en masse ubrugelige programmer mm. Jeg har på ACERs hjemmeside fundet drivers til mine komponenter og det virker da også fint.

Problemet er bare at jeg nu hver gang ved opstart bliver bedt om en fil til installation af modem.

Jeg bruger overhovedet ikke modem og gider ikke annullere hver gang jeg tænder maskinen.

Har forsøgt at deaktivere modem og slette driver, men ved næste genstart er det der igen.

www.jesperkjaer.dk/eks.tif

Kan nogen hjælpe
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:35 #1
Under opstart åbner du BIOS, går ind i noget, der sikkert hedder et eller andet med "Peripherals" > Find Modem og disable den > Gem ændringer > tilbage til Windows.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 17:36 #2
jeg får ikke tilbudt at gå i bios..... (eller????)
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:41 #3
Det er lidt forskelligt fra computer til computer, men prøv måske at kigge efter noget i retning af:  "Press ?(et eller andet, måske F2 eller Delete) to enter setup".
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:42 #4
.... og hvad hedder din computer?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 17:44 #5
Acer Aspire 1640

Ved boot kommer der et Acer billede hvorefter den går direkte på Windows XP startbilledet

Har prøvet delete, F1 og F10 uden held.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:46 #6
Jeg kigger lige i manualen til din computer.

Har du selv en?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 17:48 #7
Nej, det er ulempen ved en pre-installeret pc - man får intet med.

Det er sidste gang jeg køber sådan en
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:55 #8
Jeg kan ikke finde Aspire 1640. 1620-modellen siger, at du skal bruge F2-tasten for at komme i BIOS, måske er det det samme for din.

Du skal klikke på den så snart ACER-billedet dukker op, gerne flere gange hurtigt efter hinanden.

Men vær forsigtig med at ændre i BIOS'en. Har du prøvet det før?
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 17:56 #9
Er du sikker på, den hedder Aspire 1640?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 17:59 #10
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 18:07 #11
Ja, jeg har også selv lige fundet den. Men der ser ikke ud til at være en manual til den hos Acer.

Har du prøvet med F2 under opstart?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 18:08 #12
Jeps, F2 gjore jobbet men jeg kan ikke finde "Peripherals" derinde
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 18:10 #13
Ved du, hvordan du navigerer rundt i BIOS? Det står sikkert på første side i BIOS.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 18:13 #14
Det ville jeg jo normalt mene, jeg prøver lige igen....
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 18:22 #15
Nej, det er der ikke

(Der er i øvrigt en PhoenixBios)
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 18:22 #16
Får en "gul meddelelse"
"Der er fundet ny hardware
Modem device on high definition Audio Bus"
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 18:29 #17
Jeg skal lige lave sovsen og spise.

Virker din lyd?

Er tilbage om ca. 30 minutter.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 18:32 #18
jeg har lyd på, men om det er den rigtige driver... tja? den er fra Acers side
Skal også spise inden længe
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 19:18 #19
hmmm, noget bøvl
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 19:23 #20
Er du sikker på, at dit modem er blevet deaktiveret (disabled)?

For at gemme æmdringer i BIOS skal du sikkert klikke på F10 for at gemme ændringerne og derefter: Y > Enter.

Fandt du dit modem i BIOS?

Og prøv at lægge et screendump af din Enhedshåndtering.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 19:30 #21
Jeg kunne ikke finde noget med modem i BIOS

Jeg har tidligere deaktiveret modem og endda slettet driveren derfra, men dn dukker op igen når der genstartes
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 19:34 #22
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 19:45 #23
efter genstart er problemet der igen se:
www.jesperkjaer.dk/eks3.tif
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 19:56 #24
Du siger, du har deaktiveret modem. Hvordan har du gjort det?

Billedet af din Enhedshåndtering ser egentlig rigtigt ud.

Da du geninstallerede din computer, hvordan gjorde du så det? Formatering med geninstallation af alt eller hvordan?

Og fandt du driverne her på linket, du gav tidligere?

Prøv at åbne enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil" > Dobbeltklik din lydenhed > Driver > Fjern > Sig OK til at du vil fjerne den > Genstart. Windows vil så geninstallere driveren, når den starter op.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 19:59 #25
Der må være en henvisning til det modem i din BIOS.

Jeg tror ikke, du har fået det deaktiveret korrekt.

Hvis du er interesseret, kan jeg prøve at hjælpe dig trin for trin med BIOS-ændringen?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 20:11 #26
Jeg har læst problemet ved et tilfælde.

Jeg havde driverne liggende på min USB-pen og et af forslagene var en placering på denne. Nu satte jeg den i og filen blev fundet og installeret, så nu har jeg installeret et modem som jeg ALDRIG får brug for, men omvendt bliver jeg ikke generet af fejlmeddelelser igen, så det lever jeg med.

1000 tak for din hjælp milter... skriv et svar så får du points alligevel... du løste ikke mit første problem, men du fik mig i BIOS og jeg fik opsat BOOT menu så jeg kan geninstallere ordentligt (med formatering af partition) næste gang
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 20:17 #27
Dejligt, du fik det til at virke :-)

Men hvis du er interesseret, står tilbudet om hjælp til at arbejde med BIOS stadig ved magt.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
12. november 2006 - 20:21 #28
Det bliver ikke i dag - men sikkert gerne en anden dag... endnu en gang tak
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2006 - 20:26 #29
Velbekom, og tak for point.