Avatar billede steensommer Praktikant
12. november 2006 - 13:06 Der er 1 løsning

Læse og tilføje text til text-fil

VB .Net windows projekt.

Jeg har designet en windows form hvori der er en del textboxe og checkboxe.
En af checkboxene skal skrive til en fil: Historik.txt
og en anden checkbox skal læse filen og tilføje text.

Den første ser således ud (og fungerer fint):

Private Sub ChkOrdP1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ChkOrdP1.CheckedChanged
        Dim Dato As DateTime, Tid As DateTime, Cpr As String, Ordineret As String
        Dato = Now.ToShortDateString
        Tid = Now.ToShortTimeString
        Ordineret = FrmPatientliste.ToolStripTextBox1.Text

        Dim PatientID As String = Me.LblHCV.Text
        Dim Connection As New SqlConnection(Conn)
        Connection.Open()

        Dim Command As New SqlCommand("SELECT [CPR nr] FROM Kartotek WHERE [Patient nr] = '" & PatientID & "'", Connection)
        Dim reader1 As SqlDataReader = Command.ExecuteReader()
        If reader1.Read() Then

            If Not reader1.IsDBNull(0) Then
                Cpr = reader1.GetString(0).ToString
            End If

        reader1.Close()
        reader1 = Nothing

        Dim sPath As String = "\\server\faelles\Index data\Patienter\" & Cpr & "\"
        Dim ID As String = TxtP1.Text
        If ChkOrdP1.Checked = True Then

            Try
                Dim sWriter As IO.StreamWriter = New IO.StreamWriter(sPath & "Historik.txt")

                sWriter.WriteLine("{0,-30}{1,-22}{2,-22}{3,-5}{4,-10}", "Præparat:", "Ordineret:", "Seponeret:", "Af:", "Dosis:")
                sWriter.WriteLine("{0,-30}{1,-22:dd-mm-yyyy hh:mm}{2,-22}{3,-5}{4,-10}", ID, Dato & " " & Tid, "", Ordineret, "")
                sWriter.Flush()
                sWriter.Close()

            Catch ex As Exception
                ' if any other error type occurs or the attempts are
                ' too many, do the following.
                MsgBox(ex.Message)

            End Try
        End If

    End Sub

Den næste (der skal læse og skrive til Historik.txt) har jeg en del besvær med at lave specieæt da det er en text-fil med faste kolonner.
Det jeg gerne vil er at søge og finde: Den text der fremgår af text-feltet: TxtP1
...og i samme/efterfølgende linie tilføje text (dato + klokkeslæt) til kolonnen: "Seponeret"

Jeg håber at ovenstående er til at forstå?

vh Steen
Avatar billede steensommer Praktikant
30. november 2006 - 22:08 #1
Luk