Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
12. november 2006 - 00:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Læser fra tekst fil. Men problemer med at skrive danske tegn

Jeg er helt grøn i Flash, men har fundet et gratis template - hvor indhold mv. læses fra en tekstfil.
Jeg kan dog ikke skrive æ - ø - å... Så vidt jeg kan se dekodes teksten her

System.useCodePage = true;
loadVarsText = new LoadVars();
loadVarsText.load("text_vars_car33.txt");
loadVarsText.onLoad = function (success)

{
    var _loc1 = _global;
    var _loc2 = _root;
    if (success)
    {
        loadVarsText.decode(loadVarsText.toString());
        for (var _loc3 in loadVarsText)
        {
            _loc2[_loc3] = loadVarsText[_loc3];
            _loc1[_loc3] = loadVarsText[_loc3];
        } // end of for...in
    } // end if
    gotoAndPlay(4);
};
stop ();

Så vidt jeg kan forstå herfra http://www.kirupa.com/web/xml/XMLspecificIssues8.htm - skulle man sætte System.useCodePage = true; men det var den allerede??

Er der nogen der kan hjælpe? tak!
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
12. november 2006 - 00:24 #1
Vidste i øvrigt ikke hvilken kategori spg. skulle oprettes i? Sorry :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
12. november 2006 - 09:07 #2
Når du gemmer din "text_vars_car33.txt" fra notepad, så vælg "Gem som..." og vælg "UTF-8" som type i fildialogboksen. Der står muligvis ANSI nu.
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
12. november 2006 - 11:56 #3
Hmm så forsvinder mere af teksten?

MøgelAps blev til MgelAps - men nu bliver det til Mps
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
12. november 2006 - 12:12 #4
Har du embedded øæåÆØÅ eksplicit i fonten?
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
12. november 2006 - 14:54 #5
Ja, jeg er jo altså helt grøn :-) har kun lige rodet med det siden i går eftermiddags.

Hvordan gør jeg lige det??
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
12. november 2006 - 15:14 #6
Helt fint... :-)

Klik på dit tekstfelt og klik på "Embed..." i Properties inspectoren. Så markerer du Uppercase, Lowercase, Numerals, Punctuation og skriver æøåÆØÅ nede i "Include these characters:". Så har du store og små bogstaver samt tegnsætning og tal. På den måde kan du få skrifttyper vist, som brugeren ikke selv har på sin pc, i modsætning til fx. html.
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
12. november 2006 - 20:07 #7
Super! TAKKER!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
12. november 2006 - 21:39 #8
Herligt! :-)