Avatar billede wallberg Nybegynder
21. maj 2001 - 00:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg flere rækker?

Jeg har en allerede oprettet MySql-database, som jeg godt kunne tænke mig fortsat at bevare indholdet i. Dog vil jeg gerne have tilføjet yderligere rækker i den.

Er dette muligt at gøre i PHP?
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
21. maj 2001 - 01:10 #1
Naturligvis kan det det.

mysql_connect (\"localhost\", \"user\", \"password\");
mysql_select_db(\"database\");
$colresult = mysql_query(\"insert into tabel values ($int_data, \'$string_data\');

Henrik
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
21. maj 2001 - 01:11 #2
mysql_query(\"insert into tabel values ($int_data, \'$string_data\')\");

Den var vist ikke afsluttet korrekt...

Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
21. maj 2001 - 01:49 #3
hej
Da du allerede har puttet indhold i din table, er
er du sikker på at du ikke mener at du vil bevare din table, og så tilføje yderligere kolonner til den??

hvis ja, skal du benytte \"alter\" funtionen.
i PHP kunne det f.eks. se sådan her ud:

<?
$conn = mysql_connect(\"server\", \"brugernavn\", \"kodeord\");

mysql_select_db(\"database\");
mysql_query(\"alter table din_tabel add column ny_kolonne data_type\");

mysql_close($conn);

?>

du kan læse mere om funtionen på:
http://www.mysql.com/doc/A/L/ALTER_TABLE.html

du kan bare ændre på den i \" mysql_query(\"alter table din_tabel add column ny_kolonne data_type\"); \" - linjen

håber det kan bruges
/kenneth

Avatar billede parazite Nybegynder
21. maj 2001 - 02:00 #4
http://www.phpwizard.net/ : Hop herind og hent phpmyadmin. Det er et administreringstool til mySQL-databaser, og det er MEGET nemt at finde ud af.
Smid mappen på din server, ret filen config.inc.php så den passer. Vupti, du kan nu tilføje og fjerne som du lyster.

HUSK dog at slette mappen når du er færdig med den. Hvis andre finder den har de fri adgang til din database.
Avatar billede wallberg Nybegynder
21. maj 2001 - 02:49 #5
Tak for alle jeres besvarelser!