Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 16:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

slette i mySQL

Hej, ville hører om der var nogle som kunne hjælpe mig med et lille problem.
Jeg har lavet en formular hvor man kan indtaste sin email for at blive tilmeldt mit nyhedsbrev, men ønsker også at folk har muligheden for at framelde sig nyhedsbrevet ved at taste deres email adresse ind og trykke "fjern" (e.lign)

Min php kode ser således ud:
<?
$server = "localhost";
$username = "brugernavn";
$password = "password";
$database = "databasenavn";

mysql_connect($server, $username, $password);

$email = $_GET['email'];

if (!mysql_query ("DELETE FROM NEWSLETTER WHERE email = \"$email\""))

?>

Håber der er en eller flere som kan hjælpe mig med dette problem, da jeg ikke er den store php programmør endnu :)

Per
Avatar billede udvikler Nybegynder
09. november 2006 - 16:44 #1
Går dit spørgsmål ud på at vi skal rette din kode? for ideen med den er god nok, der skal bare rettes lidt til, har gjort det her:

<?php
$server = "localhost";
$username = "brugernavn";
$password = "password";
$database = "databasenavn";
mysql_connect($server, $username, $password);

$email = $_GET['email'];

if (!$email == "") {
    mysql_query ("DELETE FROM NEWSLETTER WHERE email = \"$email\"")
}else{
    echo "fejl";
}
?>

Ellers må du lige forklare lidt mere.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2007 - 19:56 #2
lukket