Avatar billede artico Novice
08. november 2006 - 02:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vise antal pr dato?

Jeg har flg.:
vare.id,
vare.varenavn,
jul_kunde_ordre_linier.id,
jul_kunde_ordre_linier.kunde_id,
jul_kunde_ordre_linier.vare_id,
jul_kunde_ordre_linier.vare_antal,
date_format(jul_kunde_ordre_linier.afhenter, '%d.%m.%Y') AS afhenter2,
jul_kunde_ordre_linier.status
                                  FROM jul_kunde_ordre_linier , vare
    WHERE jul_kunde_ordre_linier.status = 'ny'
    AND vare.id = jul_kunde_ordre_linier.vare_id
    GROUP BY jul_kunde_ordre_linier.vare_id            ORDER BY jul_kunde_ordre_linier.afhenter ASC

Men jeg kan ikke få den til at vise følgende:

Samlet vare_antal PR. vare_id PR. afhenter

// Jeg vil gerne vide hvormange af hver vare_id der skal afhentes pr. dato

Hvad gør jeg ?
Avatar billede yvette Nybegynder
08. november 2006 - 08:32 #1
Nu har jeg ikke lige tid til at lave en større roman, sidder lige i skolen... Men du skal bruge noget ligende dette.

mysql_query("SELECT COUNT(vare_id) FROM jul_kunde_ordre_linier" WHERE jul_kunde_ordre_linier.afhenter = 'datoen i dag her');

Jeg skal nok prøve og skrive noget ordenligt, hvis du ikke kan finde ud af det med overstående :)
Avatar billede artico Novice
08. november 2006 - 14:38 #2
Ok, men det er sådan at i tabellen "afhenter" er der en afhentnings dato for hvornår kunden vil hente sine vare, jeg vil så gerne have et overblik på hvormange af hvilke vare der afhentes de aktuelle datoer, f.eks sådan her:
antal    Vare    afhentnings dato
------  ------  ------------------
10 stk. Juleand  21.12.2006
1 stk. julegås  21.12.2006
19 stk. Juleand  22.12.2006

antal    vare_id  afhenter2

Det drømmer jeg om :-)
Avatar billede artico Novice
08. november 2006 - 23:53 #3
øv..
Avatar billede artico Novice
16. november 2006 - 12:49 #4
Fandt på noget andet :-(