Avatar billede hqst Nybegynder
06. november 2006 - 22:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammen smeltning af 2 php filer

Hej Eksperter.

Jeg er ret grøn i php og har mest rettet det i forskellige CMS systemer. Men nu faldt jeg lige over noget som jeg ikke kan google mig til :-).. okay here it goes.

Jeg har et phpscript som jeg godt kunne tænke mig skulle kunne køres fra min sides index.php fil. Altså jeg har brug for at "smelte" de 2 filer sammen. Jeg har selvfølgelig prøvet at kopiere koden sammen, uden held.

Jeg tænker: Kan man kalde script filen fra index.php filen også stadig kører "script.php?UserId=5" funktionen. Bare igennem index.php?Userid=5  ?

Eller skal jeg "smelte" koden sammen.

Ved godt jeg ikke kan få et klart svar her, jeg er også mere ude efter hvilken vej jeg skal gå i.

Håber nogen kan spore mig lidt på vej, det acceptere jeg selvfølgelig som et svar :)

Mvh

Mikkel
Avatar billede coderdk Praktikant
06. november 2006 - 23:18 #1
Her er magien: I index.php indsæt:

include("script.php");

Resten burde virke. script.php tilgår UserId=5 gennem $_GET som den godt kan nå selvom det er en include ;)
Avatar billede hqst Nybegynder
07. november 2006 - 17:43 #2
Haha.. Det brude jeg have sagt mig selv :-) ..

Men endvidere virker det ikke som det skal. Jeg kan fint putte det ind i også kører index.php?=usderid=5, men den gør ikke det som den skal. De andre filer som bliver kaldt via script.php også igennem "include" Ser ikke ud til at blive aktiveret. Kan det ikke gøre det igennem "flere" levels? (Index.php kalder script.php -> script.php kalder script1.php som kalder script2.php)

Eller skal jeg kalde alle de filer som bliver brugt af scriptet i index.php filen ? Selvom script selv kalder dem.

Men jeg er da på vej... hehe..
Avatar billede coderdk Praktikant
07. november 2006 - 18:12 #3
Nej, det burde virke selvom du kun require/include'r den ene fil. Jeg arbejde ofte i et system der har MANGE include/require levels :)
Det må være et eller andet andet, der spiller ind så.
Avatar billede hqst Nybegynder
03. december 2006 - 16:05 #4
okay jeg lukker så