Avatar billede ladze Nybegynder
06. november 2006 - 18:23 Der er 5 kommentarer

Brother HL-1430 slukker når stik kommer i

Hej Eksperter.
Min far har fået ny computer og da det gamle printerkabel ikke passede, købte han et nyt.
Nu sker der imidlertid det, at så snart han sætter printerkablet i (sidder i USB porten i computeren og har et "bredt stik" i den anden ende, der går i printeren) så går printeren ud!

Dvs. printeren starter og står klar når der ikke er kabel i, men går ud, så snart jeg prøver at sætte kablet i.

Vi har installeret den nyeste driver fra brother's hjemmeside.

Hvad kan der være i vejen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2006 - 20:11 #1
Umiddelbart lyder det mest som om kablet er defekt.

Jeg ville prøve at låne mig frem til et nyt USB kabel, og prøve det i stedet...
Avatar billede ladze Nybegynder
06. november 2006 - 20:33 #2
Det virker mærkeligt, for han har lige købt printerkablet i en edb-butik idag. - Jeg prøver lige at koble min egen computer til printeren med kablet og så vender jeg lige tilbage.
Avatar billede ladze Nybegynder
07. november 2006 - 17:03 #3
Den gjorde nøjagtig det samme ved min com., så jeg kig ned i forretningen.
Her sagde han at jeg skulle købe ny printer! - For det er ikke alle printere der virker med sådan et kabel. Altså hvor det er bredt i den ene ende og smalt (USB) i den anden. Det er kun nogen printere der virker med et sådant "omformer-kabel".
Kan det virkelig passe?
At man kun kan bruge stationære sammen med printeren, fordi de (i modsætning til bærbare) har den "brede udgang"..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2006 - 19:14 #4
Nu ved jeg så ikke, hvilket "stik" vi snakker om. Det lyder som om vi snakker en "Parallel" til "USB" converter, og det er helt rigtigt at det bestemt ikke er alle printere der kan køre på sådan et...

Men din Brother printer har ifølge specifikationerne: http://solutions.brother.com/hl1430/spec.html også USB. I printeren er det et lille firkantet stik, hvor 2 af hjørnerne er "rundet af".

Så alt du skal bruge, er et helt almindeligt USB kabel. Ikke nogen convertere til parallel (Centronics interface).

Jeg antager at din PC har USB stik (et lille fladt firkantet et)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2006 - 19:17 #5
Her ser du stikkene i et almindeligt USB kabel: http://www.nullmodem.com/images/usb-cables.gif

Det er sådan et du skal bruge.

Jeg gætter på du har noget der konverterer til et gammelt Centronics interface - det ser sådan ud: http://content.answers.com/main/content/wp/en/8/8f/Centronics-36M.jpg

Og at konvertere til sådan et fra USB kræver også specielle drivere til kablet. Og det er kort sagt noget skidt, hvis der er andre løsninger...